Beurzen

'Niet erg druk vanwege enorme overkill aan andere We Make The City evenementen'

Meals Unite op We Make The City

Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij de volgende editie wederom deelneemt? In deze rubriek van Expovisie laten we de exposant aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de zesde editie spraken we René Bakker van Meals Unite. Hij nam deel aan de publieksbeurs We Make The City, onder meer in de binnentuin van het Koninklijk Instituut voor de Tropen (KIT) te Amsterdam.

Na afloop van de beurs namen we opnieuw contact met hem op.

Hoe is We Make The City bevallen? Zijn de verwachtingen uitgekomen?

“Het was een leuk opgezette beurs, het zag er echt geweldig vrolijk en gezellig uit in de Binnentuin van het Koninklijk Instituut voor de Tropen. Beetje Zen ook. Leuke standhouders, divers publiek, interessante en positieve reacties gekregen. Het was niet erg druk vanwege een enorme overkill aan andere We MakeThe City evenementen. Beetje boel concurrentie. Desalniettemin; wat er rondliep was goed en positief gestemd volk. Maar we hadden ons ten doel gesteld dat we twintig nieuwe hosts (mensen die een etentje op mealsunite.com plaatsen) gingen werven. Dat waren er nul. Wel een boel nieuwe facebook likes. Ook fijn.”

Wat ging er goed en wat viel tegen?

“Ongeveer vijf tot tien keer minder deelnemers dan verwacht, dus dat was een grote tegenvaller. Wat goed ging waren alle super enthousiaste reacties. We vonden ook dat we – zo voor het eerst in het openbaar – best goed voor de dag kwamen met onze T-shirts, schorten, stand en zo. We hadden leuke flyers laten drukken. Alleen wel veel te veel, maar die kunnen een volgend evenement weer mee.”

Wat heb je geleerd voor de volgende beurs?

“We moeten minder vertrouwen op de informatie van de organiserende partij en zelf beter uitzoeken of de verwachtingen qua bezoekersaantallen reëel zijn. Denk bijvoorbeeld aan andere evenementen op hetzelfde tijdstip, et cetera. Verder gaan we voor een volgende keer zo’n staande uitrolbanner maken. En heel goed zichtbaar voor aan de koof Meals Unite in grote letters op een banier of zoiets. Dat was nu onvoldoende duidelijk tussen alle eetstandjes.”

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief