Beurzen

René Bakker van Meals Unite neemt deel aan We Make The City

René Bakker van Meals Unite neemt deel aan We Make The City

Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze rubriek van Expovisie laten we de exposant aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de zesde editie spreken we René Bakker van Meals Unite. Hij neemt deel aan de publieksbeurs We Make The City, onder meer in de binnentuin van het Koninklijk Instituut voor de Tropen (KIT) in Amsterdam.

Waarom gekozen voor deelname aan deze beurs?

“We hebben met Meals Unite gekozen om op We Make The City te staan, omdat we bekendheid willen genereren voor onze gloednieuwe website. We denken dat het We Make The City festival – en voor ons vooral het belangrijke We Feed The City – goed aansluiten bij de intenties van Meals Unite: samen eten en de bijbehorende gezelligheid staan centraal. We focussen ons op het festival op mensen die houden van koken en foodfestivals, en we geloven dat dat dezelfde mensen zijn die ook geïnteresseerd kunnen zijn in Meals Unite.”

Hoe belangrijk is deze beurs binnen de totale marketingstrategie?

“Deze beurs is erg belangrijk in onze totale marketingstrategie, aangezien het de eerste stap voor ons het creëren awareness is: mensen moeten weten dat we überhaupt bestaan, voordat we echt met Meals Unite aan de slag kunnen. We hopen dus op het festival geïnteresseerden te ontmoeten en de eerste ‘hosts’ te genereren: mensen die een meal aanmaken, waar vervolgens weer andere mensen bij kunnen aanschuiven.”

Wat zijn de speerpunten voor deze beursdeelname?

“De belangrijkste boodschap die we willen overbrengen door het We Make The City festival is het kennismaken met Meals Unite: wat is het en waarom zouden mensen dit moeten proberen? Hierbij focussen we ons op het feit dat het vooral de gezelligheid is die centraal staat, en je geen chefkok hoeft te zijn om te participeren op onze website. Op deze manier hopen we laagdrempeligheid te genereren waardoor het voor mensen slechts een kleine stap is om zich aan te melden en een meal aan te maken.”

Hoe zien we dat terug in het beursconcept?

“Het meest belangrijke doel is op dit moment deelname van meer hosts. We hebben daarom een mooie actie: wanneer je je aanmeldt als host (en voor 1 juli een meal op de site plaatst), krijgt je een gratis Ekomenu. Ekomenu is een lekkere en gezonde maaltijd box. Deze actie wordt bekend gemaakt door middel van een groot bord. Daarnaast staan we klaar met een iPad waar mensen zich gelijk kunnen inschrijven. Het standpersoneel heeft allemaal schorten om en shirts aan met het logo van Meals Unite en we nemen uiteraard flyers mee om mensen verder te informeren over het platform en de actie.”

Wat zijn jullie verwachtingen / targets voor deze beurs?

“Onze targets voor deze beurs zijn het genereren van naamsbekendheid en mensen informeren over het doel en nut van Meals Unite. Ook willen we hosts genereren. We hopen er – mede door de actie die we bedacht hebben – ongeveer 50 bij te krijgen.”

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief