Congressen

MPI NL Conference: Lef met een beetje... bluf

“…Bluf?” Dat is het thema van de MPI NL Conference die op 11 april wordt gehouden in Het Muziekgebouw aan ”t IJ in Amsterdam. Eén van de organisatoren van de MPI NL Conference 2011 is Erik Peekel van Aaaaha The Actor Factory: "Een goede organisator is in staat om geijkte patronen los te laten. Want als je blijft doen wat je altijd deed, blijf je krijgen wat je altijd kreeg. Er is lef nodig om inspirerende evenementen te organiseren; lef met een beetje …bluf!"

Erik Peekel: "Hoe val je tegenwoordig nog op? Gasten en deelnemers zijn soms knap onvoorspelbaar. Toch lukt het een aantal personen, bedrijven en producten om keer op keer een doelgroep voor zich te winnen. Zien zij iets wat wij niet zien? Of heeft bluf er iets mee te maken? Op de MPI NL Conference vertellen deze personen openhartig over hun successen, maar ook over die momenten dat ze volmondig ”Ja dat kunnen wij” zeiden, terwijl ze niet wisten of ze het waar konden maken. Dit wordt ook wel bluffen genoemd. Vaak bieden concurrenten hetzelfde product als jij en is hij of zij ook heel succesvol in het verkopen ervan. Misschien wel beter. Dan is bluf een middel om je product/dienst toch te verkopen. Je gaat beloftes doen, waarvan je nog niet weet of je die waar kunt maken. Zo gaat de klant overstag. Met bluf neem je dus een risico. In de reclamewereld wordt zeer veelvuldig gebluft over producten (”het beste, het mooiste, het voordeligste, het grootste). We willen onze deelnemers nadrukkelijk een kijkje geven over de schutting. Wat gebeurt er in andere branches op blufgebied? Op de MPI NL Conference 2011 komen sprekers uit onder meer het theater, concerten, uitgeverijen, universiteiten, circus, architectuur en meer."

Een greep uit de sprekers:
– Wereldkampioen debatteren Sharon Kroes gaat actief met de deelnemers aan de slag. Hij leert hen een argumentatielijn op te bouwen. Praktisch bij het overtuigen van (interne) opdrachtgevers en bij de deelnemerswerving.
– Hans Janssen is organisator van inspirerende seminars als “MBA in één dag”. Hij deelt een paar van zijn geheimen, ondermeer over het werven van betalende deelnemers.
– Oscar Kneppers is uitgever. Hij lanceerde EMERCE en Bright. Hij laat de parallel zien tussen uitgever en organisator. Over het boeien en binden van je publiek.
– James Veenhof haalde de International Fashion Week naar Amsterdam. Wat startte met een idee en een beetje bluf, groeide uit tot een toonaangevend mode-evenement.
– Daan Roosegaarde won de Dutch Design Award. Hij maakt technische installaties, die de interactie aangaan met voorbijgangers. Zijn energie-opwekkende dansvloer reist over de hele wereld. 

 www.nlconference.nl


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief