Brand events

Hoe Nepresso een lift in New York ombouwde tot een minicafé

Capsules

Nespresso neemt de boodschap van de campagne 'Er is altijd ruimte voor geweldige koffie' serieus. Om de functionele kenmerken van zijn kleinste koffiezetapparaat, Vertuo Pop, te laten zien, transformeerde het merk op 7 maart een lift in het One World Trade Center in New York tot het stijlvolle Vertuo Pop Café voor twee personen.

Van de lobby tot de 64e verdieping kregen de liftgebruikers een snelle demo getrakteerd op een snelle demo van de machine en een hete koffie to go. Letterlijk: een elevator pitch.

Vertuo Pop

Nespresso werkte samen met One World Trade Center om de snellift naar de 64e verdieping te vertragen, zodat de rit 45 seconden duurde vanaf het moment dat de deuren naar boven sloten.

De ervaring werd begeleid door een barista van een van de koffieboetieks van Nespresso, bood een korte uitleg (hoe de Vertuo Pop werkt, of hoe het merk het kleine koffietentje heeft gecreëerd) en een warme drank, die 30 seconden duurde om te maken.

Het minicafé is geïnspireerd op de Pop-machine zelf, inclusief een roze kleurenschema en reflecterende, aan de muur gemonteerde bollen, die zijn geïnspireerd op de capsules die worden gebruikt om Vertuo-koffie te zetten. De ruime gebogen randen en ribbel bootsen de vorm en texturen van de machine na.

Samenwerking

Het merk werkte samen met Condé Nast om de campagne uit te voeren. Het idee was om de ontwerpvaardigheden van de redacteuren van Architectural Digest te gebruiken om de uitstraling van het café te creëren en om de bekendheid van de Nespresso's Vertuo-lijn koffiemachines onder het verfijnde publiek van de publicatie te vergroten.

Pop is onze Virtuo-machine met de laagste prijs, dus het wordt een arbeidskracht voor ons”, zegt Stephen Kill, marketingdirecteur bij Nespresso USA. “Maar hoe zorgen we ervoor dat dat niet ten koste gaat van de merkreferenties? We moesten dus blijven proberen het merk naar een hoger niveau te tillen en dat is waar Architectural Digest een dubbele rol speelde: de betaalde campagnes voor het bereik, maar ook de erkenning voor het ontwerp”

Pop-up campagnes

Dit is niet de eerste of laatste keer dat Nespresso op kleine, onverwachte plekken opduikt. Het merk lanceerde afgelopen augustus zijn eerste Pop Café op de Santa Monica Pier, waar het een gondel op het Pacific reuzenrad overnam en er een minicafé van maakte. Vooruitkijkend wil Nespresso het Vertuo Pop Café-concept de komende maanden naar verschillende Amerikaanse steden brengen.

“We moeten ons op markten bevinden waar de grootste kansen voor het merk bestaan. We hebben dus veel analyses gedaan van waar we mogelijk onderontwikkeld zijn en waar het grootste potentieel voor ons ligt om te groeien”, zegt Kill. 

 

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief