Voorbereiding IFES World Summit Amsterdam van start | Expovisie
Het team van IFES World Summit Amsterdam 2020

Voorbereiding IFES World Summit Amsterdam van start

Ter voorbereiding van de IFES World Summit, die plaats gaat vinden van 25 tot en met 27 juni 2020, kwam het organiserende team op dinsdag 8 oktober bijeen in De Compagnie in Amsterdam, dat tevens de congreslocatie is voor volgend jaar.

IFES is de internationale federatie voor dienstverleners in de beurzensector en organiseert jaarlijks haar wereldcongres in een ander land. Afgelopen zomer vond het congres in Athene en volgend jaar is Amsterdam de gaststad.

Winds of change

Het thema voor de komende editie is Winds of Change, vertelt woordvoerder Han Leenhouts. “We hebben twee belangrijke ontwikkelingen geïdentificeerd die de vallen onder dit thema. De eerste is werken voor en met millennials en de tweede is duurzaamheid.”

“Je kunt beide ook niet los van elkaar zien. Je kunt je namelijk afvragen of millennials wel met onze industrie te maken willen hebben als ze zien dat je geen oog hebt voor duurzaamheid. Dat geldt zowel in het geval dat ze bepalen of ze voor jou willen werken als in het geval dat ze als potentiële klant zijnde moeten kiezen of ze met jou in zee willen gaan.”

Hands-on

“We gaan het heel hands-on aanpakken. Bijvoorbeeld ook met elkaar troep uit de grachten halen, zodat het heel zichtbaar wordt hoe groot het probleem is.”

“Daarnaast is het IFES congres natuurlijk ook één groot netwerkevent waar standbouwers en leveranciers uit de hele wereld elkaar kunnen leren kennen, zodat het eenvoudiger is om elkaar elkaar te helpen als je een opdracht in een ander land hebt”, besluit Leenhouts.

Masterclass

Dit jaar is er nog de IFES Masterclass die, na het succes van vorig jaar, wederom in Nederland plaatsvindt. Dit keer is de SS Rotterdam de locatie van de salescollege die plaatsvindt van 1 tot en met 3 december.

Han Leenhouts: “De masterclass is bedoeld voor projectmanagers, designers, salesmanager en directieleden die in hun dagelijkse werk mensen moeten overtuigen om met hen in zee te gaan. Het is een heel erg op sales gerichte training, waarbij zowel de harde als zachte kant van verkopen aan bod komen.”