Beurzen

Visuals op de stand? Even nadenken!

Communicatie is begrepen worden.  Wanneer u op de stand met visuals of displays werkt om een boodschap over te brengen, houdt u beter volgende vuistregels in acht:

Communicatie is begrepen worden.  Wanneer u op de stand met visuals of displays werkt om een boodschap over te brengen, houdt u beter volgende vuistregels in acht:

Ga voor beelden! Een goed gekozen beeld brengt de boodschap beter over dan duizend woorden. Beelden zijn meertalig, universeel en ondubbelzinnig. Concrete beelden scoren beter dan abstracte beelden.

Ga voor de essentie! Bezoekers onthouden slechts de grote lijnen van een argumentatie. Hoe bondiger u die formuleert, hoe beter ze onthouden wordt.

Ga voor snelheid! Een bezoeker beslist binnen drie seconden of hij uw stand op komt of niet. Uw boodschap/slogan moet binnen die korte tijdspanne opgemerkt én begrepen worden.

Ga voor voordelen! Bekijk uw communicatie vanuit het perspectief van de bezoeker, focus op de gebruikersvoordelen en geef een antwoord op de vraag What’s in it for me?” van alle (sub)categorieën bezoekers.

Ga voor eenvoud! Stem de inhoud van uw communicatie af op het kennisniveau van de gemiddelde twaalfjarige. Test slogans vooraf in uw onmiddellijke omgeving. Hou rekening met taalbarrières.

Ga voor humor! Ook in een zakelijke context werkt een vleugje humor ontwapenend. Een knipoog doet de communicatie in een meer ontspannen sfeer verlopen en maakt de bezoeker meer ontvankelijk.

(Expovisie, maart 2004)

Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief