Virtual Orange in de lucht | Expovisie

Virtual Orange in de lucht

De website van Virtual Orange, www.virtualorange.nl is live. Virtual Orange is het bedrijf achter het vernieuwende ”Community knowledge Centre”, een virtuele tool voor organisatoren van beurzen en congressen die de autoriteit in hun branche willen zijn en blijven. "Dankzij CkC zal de wereld van beurzen en congressen revolutioniar veranderen", zo voorspelt oprichter Ilko Tonen.
Het Community knowledge Centre (CkC) is een virtuele omgeving die de bestaande activiteiten van de organisator aanvult. Elf maanden lang is het één dag per maand geopend en kan er alles wat op een ‘live’ beurs of congres ook kan. In de twaalfde maand vindt het fysieke evenement plaats.

In de virtuele locatie kunnen bezoekers stands bezoeken, seminars van interessante sprekers bijwonen – live dan wel opgenomen, vergaderen via videoconferencing. Er is ruimte voor sponsoruitingen, er kan worden gecommuniceerd via mail, chat, linkedin, facebook, twitter, er zit een vertaalmodule in, waardoor mensen uit de hele wereld met elkaar in hun eigen taal kunnen communiceren… en dit is slechts een kleine greep van de mogelijkheden die het Community knowledge Centre biedt.

Virtual Orange is opgericht door Ilko Tonen, voorheen director of sales bij Amsterdam RAI.  “Ik wilde een virtuele omgeving creëren als aanvulling op de bekende communicatiemiddelen.  Uitgangspunten daarbij waren dat het voor de organisator het ultieme communicatie- en marketingmiddel moest worden. Gezien de reacties is dat gelukt.”

In de nieuwe editie van Expovisie leest u  nog veel meer over het ”Community knowledge Centre”.

www.virtualorange.nl / www.expovisie.nl