”Veel klanten wilden ter plekke de swimwear meenemen”

Wat drijft een marketing manager om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spraken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij nam deel aan Masters of LXRY 2017 in RAI Amsterdam.

Maar … Na afloop van de beurs namen we opnieuw contact met haar op. Zijn de verwachtingen uitgekomen?

Hoe is de beurs bevallen?

“Heel goed! Het was professioneel opgezet met meer focus op Fashion en de Fashion-exposanten dit jaar. Onze stand kreeg veel aanloop, klanten konden passen in het ruime pashok en ook een ware catwalk maakte onderdeel uit van het programma. Onze twee modellen vielen op in hun kleurige badpak en bikini, het merk mooi ondersteunend vanuit het ”natural beauty” concept in James Bond sfeer.”

Wat ging er goed en wat viel tegen?

“Er was voldoende traffic (het mag altijd meer), stand en locatie waren prima en ik was blij met de standlocatie en de nieuwe opzet met pashok werkte goed. Wat er tegenviel kan ik eigenlijk niet bedenken.”

Wat heb je geleerd voor de volgende beurs?

“Veel klanten wilden ter plekke de swimwear meenemen; nu had ik alleen samples om te passen; de orders konden worden besteld via mijn webshop www.boxerinblue.com. Volgend jaar zal ik wellicht meer voorraad meenemen om direct te verkopen.”