Veel interesse Belgian Boat Show | Expovisie

Veel interesse Belgian Boat Show

Met een afwachtende houding. Zo startten heel wat exposanten de Belgian Boat Show. Toch kan er, ondanks het huidige sociale & financiële klimaat, met een goed gevoel teruggeblikt worden op deze editie. Met een afwachtende houding. Zo startten heel wat exposanten de Belgian Boat Show. Toch kan er, ondanks het huidige sociale & financiële klimaat, met een goed gevoel teruggeblikt worden op deze editie. 

Er zijn minder bezoekers, maar de interesse van het bezoekende publiek ligt duidelijk hoger.", vangt Geert Delafontaine van Aqualift Yachting aan. "We bieden dit jaar het duurdere gamma aan bij een publiek, dat nog duidelijke aankoopsignalen uitstuurt. De verkoop blijft dan ook niet uit. Ja, het loopt beter dan we verwachtten."

Ook Tonny Burie voelde een hogere interesse van de bezoekers. "Bezoekers moeten beseffen dat het ideale moment aangebroken is om over te gaan tot aankopen. We mogen niet doemdenken. We maken een moeilijk jaar door, maar dit is niet noodzakelijk een onmogelijk jaar." De zaakvoerder van Navis Marine kan dan ook met een vrij goed gevoel terugblikken op de beurs. "Het zou een verkeerd signaal geweest zijn om weg te blijven van de Belgian Boat Show 2009, zowel naar de markt toe, als naar de beurs zelf." 

Bert Bossyns beaamt de verhoogde interesse van de bezoekers. "Er kwam heel wat belangstelling voor mijn project Sailing Across. Ook mijn sponsors zijn tevreden over deze beursdeelname. Ik kon vorig jaar reeds positief terugblikken op mijn beursdeelname en ook dit jaar zal ik mijn doelstellingen halen. Mijn sponsors werden in beeld gebracht, tal van contacten werden gelegd en mijn project werd voorgesteld aan het publiek." 

Ook de zaakvoerder van Marina Yachting Center, Philippe Royeaux blijft de Belgian Boat Show steunen. "We moeten positief blijven. De crisis is voelbaar, maar we moeten er nu eenmaal door." Toch is prijs volgens Royeaux niet alles. "Kopers beslissen ook over de sfeer, want we verkopen namelijk dromen." 

"We moeten zeker en vast positief ingesteld zijn. Bezoekers gaan uiteraard niet over 1 nacht ijs, maar toch kunnen we nog steeds van een verkoop spreken. We streven ernaar steeds producten met nieuwswaarde voor te stellen, zoals dit jaar het 100-jarig bestaan van de buitenboordmotoren van Evinrude.", vertelt Marielien Titeux van BRP Europe.

Pascal de Wert van Fortis Yacht Services merkte op zijn beurt een tendens tot het kopen van grotere jachten. "Er is veel belangstelling voor jachten. Vroeger kocht men een eerste boot van 32 voet, waar vandaag een eerste boot van 40 voet gekocht wordt." De verzekeraar blijft niet weg van deze beurs, omdat de contacten en de relaties met klanten hier van primordiaal belang zijn. 

Radio Holland Belgium wil op deze beurs zeker niet ontbreken. "We moeten aanwezig zijn voor onze naambekendheid.", zegt Luc Coppens. "De Belgische markt is geen nieuwbouwmarkt in ons segment. Men gaat wel de apparatuur vernieuwen. Vele bezoekers hebben deze beslissing uitgesteld, maar namen eenmaal op onze stand sneller een beslissing. Ze stelden daarnaast doelgerichtere vragen." 

Wie ook specifieke vragen van bezoekers mocht verwachten is OCC Yachting. Pepijn Veel:"We ontvingen dit jaar minder directe beslissers, maar de geïnteresseerde bezoekers, die op de stand om doelgerichte informatie vroegen, nemen pas een beslissing wanneer ze thuis alles goed overwogen hebben. Zo hebben we nu reeds boekingen van bezoekers, die in het eerste beursweekend de stand bezochten. De Belgian Boat Show blijft een belangrijke beurs voor ons." 

Ten slotte was er ook Waterfun. Luc Geirnaert van de sportfederatie VVW kan heel tevreden terugblikken op deze Belgian Boat Show.
"Dit is hét winterontmoetingsmoment met onze leden. Daarnaast willen wij door het contact met onze doelgroep onze activiteiten promoten. Zowel leerlingen als de scholen blikken tevreden terug op dit initiatief." 

Belgian Boat Show 2010:
6 – 14 februari