Uw eigen beurs | Expovisie

Uw eigen beurs

Overweegt u om een eigen beurs of evenement te organiseren? Stelt u zich dan eerst de volgende vragen:

Overweegt u om een eigen beurs of evenement te organiseren? Stelt u zich dan eerst de volgende vragen:

1.Waarom zou uw klant komen?
Realiseer dat u de enige bent die inhoud geeft aan het evenement. U kunt dus niet meevaren op de golven van anderen. De klant zal dan ook u er op aankijken als hij het gevoel heeft voor niets te zijn gekomen.


2. Is er voldoende geld voor?
Een eigen evenement is doorgaans niet goedkoop. Zeker als het buiten het eigen bedrijf wordt gehouden. Alle (onverwachte) rekeningen komen voor honderd procent op uw conto.


3. Hoe garandeert u een goede opkomst?
Nogmaals, u bent geheel op u zelf aangewezen. U kunt niet meeprofiteren van bezoekers die door een beursorganisator en mede-exposanten zijn aangetrokken. Een goed uitnodigingsbeleid is hier nog belangrijker dan bij deelname aan een georganiseerde beurs.

4. Heeft u voldoende steun binnen uw bedrijf?
U bent nu ook organisator geworden. Vaak moet het merendeel van de inspanning door het eigen personeel geleverd worden, naast het normale werk. Zij moeten het als hùn evenement zien, om deze extra inspanning te kunnen leveren.


(Uit: Expovisie november 2002)