Trendrapport RAI Insights brengt nieuwe invalshoeken voor evenementenbranche | Expovisie

Trendrapport RAI Insights brengt nieuwe invalshoeken voor evenementenbranche

Het nieuwe RAI Insights trendrapport noemt tien invalshoeken die eventprofessionals kunnen gebruiken om met een andere blik naar hun evenement te kijken. De vraag hoe mondiale en lokale veranderingen de sector voor beurzen, congressen en eventmarketing beïnvloed en waar het wringt, staat hierin centraal. Bovendien geeft het trendrapport tips om evenementen extra glans te geven – in het kader van de trends van vandaag en morgen.

 De drang naar en het enthousiasme voor verandering is volgens Rai Insights nog nooit zo groot geweest. Iedereen verwacht complete belevingen die waarde, content, contacten en plezier-met-tech, ROI en baanbrekende ervaringen bieden. En we zijn bereid om te experimenteren om betere oplossingen te vinden.

De tien invalshoeken, ook wel ”wrijving” genoemd, zijn: 1. Offline vs online 2. Groot vs klein 3. Samen vs alleen 4. Live vs opgenomen 5. Loslaten vs controleren 6. Scherpe focus vs vage grenzen 7. Binnen vs buiten 8. Professioneel vs amateur 9. Business vs ontspanning 10. Oud vs nieuw.

RAI Insights biedt eventprofessionals ideeën per type wrijving. Bij binnen vs buiten wordt beschreven hoe verschillende ruimtes gebruikt kunnen worden of hoe ruimtes op verschillende manieren kunnen worden gebruikt. Een optie is om uit je comfortzone te stappen en op zoek te gaan naar ruimtes achter de schermen, zoals keukens, garages en zelfs bewegende ruimtes. 

Het RAI Insights trendrapport kan gedownload worden via de website. Eerdere trendrapporten hadden als onderwerp: Generation X & Y, Connected Society en Future-proof events.