Tips | Expovisie

Tips

Leren van een beursdeelname

Wil je leren van een beursdeelname, om het de volgende keer (nog) beter te doen? Met deze vier stappen maak je een grote sprong voorwaarts. Regel...

Vijf vuistregels voor effectieve visuals

Visuals vormen een effectieve vorm van communicatie op de beursvloer. Tenminste als je de volgende vijf vuistregels in acht neemt. Beeld. Het heet niet voor niets visual....

Geef relaties een reden om naar jouw stand te komen

Door een uitgekiend uitnodigingsbeleid leg je de basis voor veel bezoek aan jouw stand. Maak het voor relaties (of prospects) extra interessant om naar de...

Gestructureerd informatie verzamelen vraagt voorbereiding

Hoe komt degene die de opvolging doet aan de benodigde informatie? Bedenk vooraf hoe de standbemanning de benodigde contactgegevens verzamelt en rapporteert over wat er...

Beursthema: samenhang, geen saus

Hang een thema aan de beursdeelname  om samenhang te krijgen in het complete beursconcept. En dat moet geen sausje zijn over de gebruikelijke standpresentatie zijn....

Herken de zes typen beursbezoekers

Er zijn bij vakbeurzen zes typen beursbezoekers te onderscheiden, zo is uit onderzoek van Karoline Wiegerink naar boven gekomen. Het is handig om deze types...

Zoek samenwerking met mede-exposanten

Een kernelement van vakbeurzen is dat de branche zich gezamenlijk presenteert aan opdrachtgevers. Binnen dit collectief kun je als bedrijf extra opvallen door samen te...

Hostesses bind je met een goed verhaal

Huur je hostesses of andere tijdelijke medewerkers in? Zorg dan dat die goed op de hoogte is van het bedrijf, de mensen, de beursdoelstelling en...

Pas op voor deze geldklopperij

Als exposant kun je van een aantal ‘Guides’ een formulier verwachten voor inschrijving in hun online gids of correctie van gegevens. Vaak wordt de suggestie...