Stijgend orderbeleid voorjaars Trade Mart | Expovisie

Stijgend orderbeleid voorjaars Trade Mart

In totaal bezochten 6.432 bedrijven (14.714 personen) de Voorjaarsbeurs, die van zondag 4 t/m woensdag 7 maart 2007 werd gehouden op Trade Mart Utrecht. Een vergelijkbaar aantal met de editie in 2006. Zondag en maandag waren de twee drukst bezochte dagen en uit de Voorjaarsbeurs bezoekersenquête blijkt dat bezoekers de beurs gemiddeld met een 7,4 waarderen. Op de beurs presenteerden meer dan 600 exposanten, waaronder 100 gastexposanten, hun complete, meest actuele productaanbod op het gebied van woonaccessoires en keukengerei, sieraden, tassen en bijous, wenskaarten, pluche, houten en educatief speelgoed. Bovenstaande is slechts een greep uit het brede assortiment van Trade Mart Utrecht, Nederlands grootste inkoopcentrum voor de detaillist.

In totaal bezochten 6.432 bedrijven (14.714 personen) de Voorjaarsbeurs, die van zondag 4 t/m woensdag 7 maart 2007 werd gehouden op Trade Mart Utrecht. Een vergelijkbaar aantal met de editie in 2006. Zondag en maandag waren de twee drukst bezochte dagen en uit de Voorjaarsbeurs bezoekersenquête blijkt dat bezoekers de beurs gemiddeld met een 7,4 waarderen. Op de beurs presenteerden meer dan 600 exposanten, waaronder 100 gastexposanten, hun complete, meest actuele productaanbod op het gebied van woonaccessoires en keukengerei, sieraden, tassen en bijous, wenskaarten, pluche, houten en educatief speelgoed. Bovenstaande is slechts een greep uit het brede assortiment van Trade Mart Utrecht, Nederlands grootste inkoopcentrum voor de detaillist.

Opvallend was de stijging van het aantal bezoekers dat “orderplaatsing” als belangrijkste bezoekreden opgaf. Tijdens de Voorjaarsbeurs (maart 2007) was dit 24% van de bezoekers, in vergelijking met 10% op de Voorjaarsbeurs (maart 2006). Ook het daadwerkelijke aantal bezoekers dat een order plaatste of dat van plan was te doen steeg. Van 75% tijdens de Voorjaarsbeurs (maart 2006) naar 82% tijdens de Voorjaarsbeurs (maart 2007). Volgens de organisatie van de Voorjaarsbeurs weerspiegelen deze gegevens de aantrekkende economie. Of deze trend zich doorzet zal moeten blijken tijdens de Najaarsbeurs in september 2007. 82% van de Voorjaarsbeursbezoekers gaf aan deze zeker of waarschijnlijk te bezoeken.

Bezoekers per etage
In totaal trok Jewels & Watches (eerste etage) 1.396 bedrijven. Dit is 33% meer dan in maart 2006. Het totaal aantal bezoekers kwam hierbij uit op 2.713 (-6%). Mode-accessoires (etage 2) trok in totaal 3.040 bedrijven (+1%) en in totaal 6.949 bezoekers (-5%). Kitchen & Dining (etage 3) trok in totaal 2.092 bedrijven (-16%) en 5.282 bezoekers (-20%). Home & Garden (etage 4) trok in totaal 3.381 bedrijven (-3%) en 7.991 bezoekers (-8%). Interior Design en Home & Garden (etage 5) trok in totaal 3.354 bedrijven (-5%) en 8.150 bezoekers (-8%). Direct Sales Centre/Speelgoed (etage 6) trok in totaal 4.013 bedrijven (-5%) en 9.219 bezoekers (-7%). De Expozaal trok in totaal 3.057 bedrijven (-5%) en 7.204 bezoekers (-10%).

Veel beslissers en gestegen koopintentie
Zondag was de best bezochte dag van de Voorjaarsbeurs. In totaal bezochten 2.331 bedrijven de beurs (5.509 bezoekers). Op maandag brachten 2.251 bedrijven (5.236 bezoekers) een bezoek aan de beurs in Utrecht. Uit de bezoekersenquête blijkt dat 82% van de bezoekers afkomstig is uit de detailhandel en 84% is volledig zelfstandig. 93% van de bezoekers is eind- (80%) of medebeslisser (13%). Bijna de helft van de bezoekers (45%) bezoekt de Voorjaarsbeurs om op de hoogte te blijven van markt- en productontwikkelingen. De Voorjaarsbeurs krijgt van de bezoeker gemiddeld een 7,4 als waardering.

Fashion Street
Nieuw in de Expozaal was de Fashion Street! Hier vond men vele nieuwe merken van o.a. de volgende exposanten: • Anna’s Felt World • Artability • Ivy Art • Beauzill • Bernardino Holland B.V. • Bouwjaar ‘63, tassen & accessoires • By-Lin Original Handbag Designs • Dolce Luna • Elcopa V.O.F. • GL Nederland B.V. • Hope & Creation B.V. • More Cases Benelux • MCA Collections • MyWallit • La Vie en Vert • Pols Byoux • SilvermoodS.be • SRT International • Vadobag B.V. • Van Verre

Beursactiviteiten
Tijdens de Voorjaarsbeurs werden verschillende demonstraties en workshops gegeven, o.a. een demonstratie bloemschikken door Frank Winkelman en een workshop cadeau inpakken door Ompak Papier Apart. Op de tweede etage, het bruisende hart van de mode-accessoires, kon men meerdere keren per dag de spectaculaire Surprising Trend Show bezichtigen. Deelnemers waren o.a.: Alosi Nederland, Anna’s Felt World, By Gordon Jewels, Delsasso, Daniel Ray, Enrico Benetti/Kemperman Lederwaren B.V., Geo Benelux BVBA, Giuliano Mode & Accessoires, Joop Vermolen, Kannai B.V., MP International, Nederlands Juwelen Centrum B.V., Paré, RBB Bags, Shanghai Pearl en The Blue Turban. Verdeeld over etage drie presenteerden jonge ondernemers hun innovatieve producten. Op etage vijf presenteerden jong Nederlands designtalent hun werk.

By Gordon Jewels
Dagelijks, tijdens de Surprising Trend Show, werd ook de allernieuwste sieradenlijn van Gordon, By Gordon Jewels, geshowd. Enkele maanden geleden bekrachtigden Gordon en sieradenontwerper Mark Bos hun samenwerking betreffende de ontwerpen en uitvoering van By Gordon Jewels. By Gordon Jewels staat tijdens de Voorjaarsbeurs op de afdeling Jewels & Watches. Op de stand was een champagnebar en een lounge aanwezig waarin men in een ongedwongen sfeer kennis kon maken met de collectie en de ontwerpers hiervan. De collectie bestaat uit zilveren armbanden, ringen, riemen en kettingen en wordt binnenkort uitgebreid met gouden en platina ontwerpen die door de consument te customizen zijn, om zo een persoonlijk op maat gemaakt sieraad te verkrijgen.

Fiona Hering
Op zondag en maandag gaf Fiona Hering een presentatie over trends in de wereld van mode-accessoires. Fiona Hering is al 13 jaar werkzaam als modejournaliste bij de Telegraaf. Hiervoor reist zij de hele wereld over. Verder is Fiona vooral bekend als lifestyle-deskundige bij RTL Boulevard. In dit programma voorziet zij verschillende mode-items van rap commentaar.

Noviteiten en nieuwe trends
Zowel op het gebied van Home & Living, Fashion Essentials en Fun & Fancy waren er tal van noviteiten en introducties op de Voorjaarsbeurs. Een aantal hiervan was te zien in de TOP 100. Verschillende topstylistes maakten voor deze TOP 100 voorafgaand aan de beurs een selectie van producten die komend seizoen het modebeeld gaan bepalen. Frisse primeurs en zomerhits. En voornamelijk in de kleur wit. De uitgekozen producten stonden vier dagen lang in de spotlights op de roltrapetages.
 
Nieuwe exposanten
Vaste bezoekers van de beurzen van Trade Mart Utrecht konden tijdens de Voorjaarsbeurs ook kennis maken met een groot aantal gloednieuwe exposanten op Home & Living gebied: Bacladi, Candlelight Specials vof, Ciao Design / Bekken D., Gerkimex, Haweka, JHG, Joan Mc Cathy, Koeka, La Tulipe jaune, Lux Design, Multicentive, Ninaber van Eijben, Q design, Q sam, Siamo Amici, Ter Halle, Van de Heg, VHS Consultancy, Watertrends, Woerner en De Zeepwinkel. Beernink, Imoshion B.V., SAC & Co B.V., Pilgrim, Jp Fashion, Stars Groothandel en De Noest V.O.F.

Sparen voor luxe en exclusieve cadeaus
Ook konden bezoekers tijdens de Voorjaarsbeurs sparen voor luxueuze en exclusieve cadeaus! Bij iedere geplaatste order ontvingen zij ter plekke van de deelnemende exposanten spaarmunten. In de centrale hal van het Beatrixgebouw was een speciale stand ingericht waar zij de cadeaus konden bekijken en de spaarmunten bij vertrek direct konden inwisselen.

Trade Mart Utrecht
Trade Mart Utrecht is het meest vooruitstrevende retailcentrum van Nederland. Meer dan 600 showrooms geven jaarlijks 90.000 inkopers het totaaloverzicht van de nieuwste trends en de laatste marktontwikkelingen voor woonaccessoires en keukengerei, sieraden, tassen en bijous, tot wenskaarten, pluche, houten en educatief speelgoed en nog veel meer. Een bezoek aan Trade Mart Utrecht geeft inzicht en overzicht. Hier maakt men de contacten en sluit men de contracten. Trade Mart Utrecht loopt voorop. U daarmee ook.