Slotbericht Trade Mart Voorjaarsbeurs 2015 | Expovisie

Slotbericht Trade Mart Voorjaarsbeurs 2015

De Voorjaarsbeurs op de totaal vernieuwde Trade Mart Utrecht heeft 4 procent meer bezoekers getrokken dan de editie in 2014. De beurs is bezocht door bijna 12.000 detaillisten, die ruim een dagdeel op de etages verbleven. Zeven van de tien detaillisten hebben bestellingen geplaatst. Van de detaillisten die niet hebben georderd, geeft de helft aan dat direct na afloop van de beurs te doen.

 De helft van de detaillisten die orders hebben geplaatst, heeft dat gedaan bij leveranciers die zij voorheen niet kenden. Driekwart van het bezoek heeft kennis gemaakt met nieuwe leveranciers. Orderplaatsing en op de hoogte blijven van nieuwe producten zijn de voornaamste redenen om de Voorjaarsbeurs te bezoeken, zo blijkt uit onderzoek.

Acht van de tien bezoekers werkt in de detailhandel. Negen van de tien bezoekers neemt zelf beslissingen over aankopen, alle anderen geven aan ”medebeslisser” te zijn. De helft van het bezoek is zowel fysiek als online met een webshop actief.

Met een grote klap op een grote rode knop werd de vernieuwde Trade Mart zondag 8 maart officieel in gebruik genomen. De achterliggende maanden is hard gewerkt aan een totale make-over van de etages, waar stands gegroepeerd zijn rond centrale pleinen. Het nieuwe concept bestaat uit vijf etages, vijf inkoopmomenten en een online platform voor 365 dagen inspiratie, waarbij Uniek, Trendsettend, Warm en Veelzijdig de kernwoorden zijn. Later dit jaar wordt daaraan een e-commerce-functie toegevoegd. Het online platform trademart.nl werd tijdens de Voorjaarsbeurs gelanceerd.

Trade Mart kent jaarlijks 5 events. Het eerstvolgende gezamenlijke openingsmoment is tijdens de 5 mei events op zondag 17 en maandag 18 mei.