Slotbericht Salon International de la Lingerie 2016

Het bezoekersaantal van de Salon International de la Lingerie, die plaatsvond in Parijs van 23 tot en met 25 januari, is stabiel gebleven. Het percentage bezoekers afkomstig uit de lingerie- en ready-to-wear-retailsector is gestegen. 

 Er was een lichte daling in bezoekers uit België, Japan, de USA en Canada, wat te wijten zou kunnen zijn aan de gebeurtenissen in Parijs in november 2015. Ook waren er minder bezoekers uit Rusland. Het aantal bezoekers uit Frankrijk is gestegen, en ook Noorwegen, Zweden, Zuid-Korea en Oekraïne waren goed vertegenwoordigd.

Oostenrijk heeft dit jaar de bezoekerslanden top-10 bereikt: veel Oostenrijkse inkopers bezochten de vakbeurs dankzij Hanro, designer van het jaar en Willy Hermann, designer van het jaar in de categorie lingerie van de Interfilière Paris. Andere landen in de top-10 zijn onder andere Frankrijk, Italië, Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Spanje. Nederland staat in deze lijst op nummer 9, net voor Oostenrijk.

De ruimte Super Heroes, gewijd aan herenondermode, trok opnieuw vele bezoekers. Met 32 exposanten (tegen 22 in 2015 en 12 in 2014) wint deze sector steeds meer terrein. Beautiful Legs bracht dit jaar 22 exposanten bijeen, een kleine stijging vergeleken bij de voorgaande beurseditie. Ook de modeshows trokken de aandacht: het thema Vintage Circus, geïnspireerd door de trend ‘Distraction’,  werd vormgegeven als daadwerkelijke theatershow vol magie en acrobatiek. En geïnspireerd door de trend ‘Sincerity’ werd het publiek getrakteerd op de modeshow Garden of Dreams met 10 ex-borstkanker patiënten op de catwalk.

In de Trends Market werden de 100 meest toonaangevende producten van het seizoen gepresenteerd en bezoekers konden ook gebruik maken van diensten zoals de ‘Retail Academy’ en de ‘Personal Shopper’. 

De volgende beurseditie Mode City zal plaatsvinden op 9 tot en met 11 juli in Lyon.