Slotbericht PSI 2018 | Expovisie

Slotbericht PSI 2018

De 2018-editie van de PSI die plaatsvond van 9 tot en met 11 januari in Düsseldorf, heeft minder bezoekers getrokken dan in 2017 maar wel meer internationale bezoekers. Zo”n 58 procent van de in totaal 17.342 bezoekers kwam uit het buitenland. Er waren bijna 90 landen vertegenwoordigd op de internationale beurs voor promotionele producten in het Düsseldorf Exhibition Centre, en dat was een record. 

 Organisator Reed Exhibitions Deutschland telde 925 exposanten afkomstig uit 37 landen, vorig jaar waren dat er 988. Van het totaal aantal van 17.342 bezoekers, vorig jaar waren dat er 18,094, waren er 1.200 vakbezoekers bij die op uitnodiging van een leverancier de beurs op de laatste dag te bezochten. 

Trends

De organisatie bespeurde een trend onder bezoekers om in dit digitale tijdperk op zoek te gaan naar authentieke (merk)ervaringen. “We’re currently seeing something in many areas that might best be described as an analogue or haptic revolution. These days, in the age of digital reproducibility and arbitrariness, people are looking for things they can experience in tangible and multisensory ways. This is a megatrend which of course has a positive impact on the promotional products industry”, aldus concludeerde PSI directeur Michael Freter aan het eind van de driedaagse beurs. Ook is er een groei in het aantal duurzame producten te zien: meer dan 90 procent van de voor een onderzoek ondervraagde leveranciers en distributeurs uit de promotionele industrie hebben duurzame producten in het assortiment. 

De volgende PSI zal plaatsvinden van 8 tot en met 10 januari 2019 in Düsseldorf