Beurzen

Slotbericht Photokina 2016

Photokina, de Duitse fotografiebeurs voor consumenten en professionals die van 20 tot en met 25 september plaatsvond in de Koelnmesse, heeft ongeveer 191.000 bezoekers verwelkomd. In het kader van ”Imaging Unlimited” toonden 983 exposanten uit 42 landen alle nieuwe snufjes op het gebied van fotografie en film.

 Het ”Imaging Unlimited” thema bracht meer jonge mensen naar Photokina, het aantal bezoekers onder de dertig was dit jaar met een vijfde toegenomen. “With the new concept we wanted to, in addition to our core target groups, inspire even more interest on the part of young people with the themes of photography, video and imaging at a deeper level”, is how Katharina C. Hamma, Chief Operating Officer of Koelnmesse, explained the reasoning for the redesign of photokina. “With this in mind we have developed photokina away from being purely a product show toward having the character of a multi-media event, in which the focus is on image communication.”

De ongeveer 191.000 bezoekers waren afkomstig uit 133 verschillende landen. Van de exposerende bedrijven was ongeveer een derde uit Duitsland afkomstig. Zo”n 40 procent van de particuliere bezoekers was dit jaar voor het eerst aanwezig op de beurs. 

Het op beeld vangen van een beslissend en uniek moment bleek de trend te zijn en daar waren de nieuwste technieken en instant camera”s voor te bewonderen en uit te proberen, liefst in puristische vormgeving. Ook samenwerking tussen smartphone producenten en bekende camera fabrikanten stond hoog op de agenda.

De volgende Photokina zal van 25 september tot en met 30 september 2017 plaatsvinden in Keulen.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief