Slotbericht Najaarsbeurs 2015 | Expovisie

Slotbericht Najaarsbeurs 2015

Bijna 70 procent van de bezoekers van de Najaarsbeurs 2015 van Trade Mart in het Beatrixgebouw van de Jaarbeurs heeft nieuwe bedrijven, leveranciers of merken leren kennen, blijkt uit de evaluatie van de beursorganisatie. Van alle bezoekers heeft 75 procent direct bij exposanten orders geplaatst voor een gemiddeld bedrag van 2.219 euro. De beursdata waren van zondag 30 augustus tot en met dinsdag 1 september.

 Opvallend is dat bijna de helft (46 procent) van de inkopende bezoekers deze aankopen deed bij exposanten waarmee nog niet eerder zaken was gedaan. Manager Trade Mart Peter Beljaars: “Je ziet duidelijk een voortzetting van het veranderende inkoopgedrag. Naast het reguliere assortiment, wordt steeds vaker gekozen voor een uitbreiding van het assortiment met passende lifestyle producten.”

 

Passion

Onder het thema ‘Passion’ presenteerden ruim 400 vaste- en ruim 70 gastexposanten hun nieuwe producten en merken in de vijf segmenten Jewels & Watches, Fashion World, Kitchen & Dining, Home & Living en Kids Universe. De beurs werd omlijst met presentaties, demonstraties, promotieacties, kooksessies en proeverijen.

Grote publiekstrekker op de 2de etage Fashion World was de Trendroute. Mara Stevelmans, styliste en personal shopper, toonde tijdens deze wandeling de nieuwste trends, merken, designs en collecties. Aan de hand van moodboards leidde zij de bezoeker langs een route van exposanten. Daarbij kregen zij praktisch toepasbare tips over styling, positionering, thematisering en kleurgebruik in de winkel.

 

Top 5 redenen

Het totaal aantal bezoekers kwam uit op bijna 8.000 bezoekers. Als top 5 redenen om te komen werd achtereenvolgens genoemd om op de hoogte te blijven van markt- en productontwikkelingen (25 procent), om orders op de beurs te plaatsen (24 procent), zich te oriënteren omdat er inkoopplannen zijn (16 procent), om nieuwe leveranciers te zoeken (15 procent) of om contact te zoeken met bestaande leveranciers (12 procent). De gemiddelde bezoekduur was iets meer dan 4 uur. 83 procent is tevreden over het aanbod op de Najaarsbeurs.