Slotbericht Beauty Salon Dimensions 2014 | Expovisie

Slotbericht Beauty Salon Dimensions 2014

Beauty Salon Dimensions 2014 haalde 10.964 beautyspecialisten naar Jaarbeurs Utrecht. Het aandeel eigenaren lag op procent. Voor 68 procent van de bezoekers was het inhoudelijke programma van lezingen en workshops rond het thema ‘Schoonheid van binnenuit’ van toegevoegde waarde voor hun komst naar de beurs. Van zaterdag 13 tot en met maandag 15 september 2014 konden professionals uit de schoonheids- en nagelbranche de laatste trends, innovaties en apparatuur op hun vakgebied ontdekken in de Jaarbeurs in Utrecht.

 

Kennisoverdracht

Beauty Salon Dimensions was deze editie – bewust – minder groot van opzet. De keuze om de beurs compact en specialistisch te organiseren, sluit beter aan op de ontwikkelingen die spelen in de beautybranche, stelt organisator Jaarbeurs. Daarmee was Beauty Salon Dimensions dit najaar specifiek gericht op kennisoverdracht en het informeren van professionals. Exposanten presenteerden geen totaalaanbod van producten, maar ze boden meer verdieping omtrent specifieke producten. Daar voegde de organisatie een thematisch programma aan toe van lezingen en workshops.

Bezoekmotieven

72 procent van de bezoekers dat naar de beurs om op de hoogte te blijven van nieuwe product- en brancheontwikkelingen. Op de tweede plaats van bezoekmotieven staat het plaatsen van orders en/of directe inkoop (56 procent), gevolgd door 43 procent van de bezoekers die kwamen ter oriëntatie voor investerings- of aankoopplannen. Verder was het verzamelen van informatie over producten en diensten voor 38 procent de voornaamste reden om naar Utrecht af te reizen. 34 procent van de bezoekers kwam voor het stimuleren van hun eigen opleiding en ontwikkeling.

Gemiddeld bleven bezoekers 4.02 uur op de beurs. In die tijd plaatste een kwart van hen bestellingen bij exposanten.

 

Professionele segmenten

De beursvloer was verdeeld in twee professionele segmenten: Face & Body en Nail & Sale. Daarbinnen is ook de top vijf aan interessegebieden van bezoekers te herkennen:

• Huidverzorging en ontharen – 67 procent

• Salonbenodigdheden – 57 procent

• Handverzorging en nagelstyling – 48 procent

• Salonapparatuur – 39 procent

• Visagie/make-up/styling – 38 procent

Ook de vakgebieden van bezoekers komen overeen met beide segmenten. Meer dan de helft (54 procent) is schoonheidsspecialiste, aangevuld door nagelstylisten (23 procent) en pedicures (9 procent).

Beauty Trade special 2015

De volgende activiteit op de beautykalender is Beauty Trade special 2015, van zaterdag 7 tot en met maandag 9 maart 2015 in de Jaarbeurs in Utrecht. 67 procent van de bezoekers is zeker van plan om deze beurs te bezoeken.