SILMO trekt meer bezoekers | Expovisie

SILMO trekt meer bezoekers

De 2019 editie van de SILMO heeft 35.888 vakbezoekers uit de optiek sector getrokken, een stijging van 2,5 procent ten opzichte van 2018. Van dat aantal was 56 procent afkomstig van buiten Frankrijk. Zij kwamen de nieuwe collecties en producten ontdekken van de 970 exposanten op de beurs. Silmo 2019 vond plaats van 27 tot en met 30 september in Paris Nord Villepinte.

SILMO Next en Hackaton

Het SILMO NEXT forum werpt een blik op de toekomst door middel van interactieve presentaties en lezingen, met het doel om de technologische uitdagingen van de optieksector te begrijpen. Dit jaar was er een speciale focus op de digitalisatie van de winkel, augmented reality, connected monturen en het 3D-printen van monturen.

Ook vond op deze editie de mondiale première plaats van een Hackaton. 5 internationale teams waren 24h non-stop bezig om hun visie op de Retail van de toekomst te formuleren, aan de hand van ideeën en concepten over actuele thema’s. Deze ideeën zullen het komende jaar en op de SILMO 2020 verder uitgewerkt worden.

De trends op het gebied van design werden op de beurs gepresenteerd in La Sélection, en tevens in het trendmagazine TRENDS by SILMO. Dit magazine is te bekijken op de website van de SILMO.

SILMO D’OR Awards

De Silmo d’Or Awards belonen sinds 25 jaar de beste creaties en innovaties die de strategische doelstellingen van een merk realiseren. Zo is er een prijs voor montuur technologische innovatie, een voor kinderbrillen, voor designer montuur maar ook voor bijvoorbeeld sport en low vision. De IOA/SILMO Opticien van het Jaar Award beloont een opticien wiens producten bijdragen aan de visuele gezondheid van zijn klanten.

De volgende editie van de SILMO vindt plaats van 2 tot en met 5 oktober 2020.