Sign & Print Expo en Graffitinetwerk slaan handen ineen | Expovisie

Sign & Print Expo en Graffitinetwerk slaan handen ineen

Graffitinetwerk wordt partner van Sign & Print Expo op de editie van 2019. De grotere rol van het bedrijf tijdens de beurs hangt samen met het thema Street Art dat centraal staat en dat live getoond zal worden op de beursvloer. De street art zal ook worden toegepast in de stands van vele exposanten. Sign & Print Expo vindt plaats op 26, 27 en 28 maart 2019 in Evenementenhal Gorinchem.

Verjonging

Rowdy van den Nieuwenhuizen, Marketing Event Manager van organisator Easyfairs: “Street art is een unieke vorm van kunst met een boodschap, waarbij originaliteit en uitdrukkingskracht centraal staan. Je ziet in één oogopslag wat de artiest uit wil dragen. Originaliteit en uitdrukkingskracht zijn ook elementen die terugkomen in succesvolle visuele communicatie uitingen die ontwikkeld worden in de sign- en print industrie. Street art activeert tevens de creatieve hersenhelft en brengt verjonging met zich mee. Het is een manier voor het uitdragen van een herkenbare boodschap. Dit maakt street art tot het thema van Sign & Print Expo 2019!”

Street art experiences

Graffitinetwerk verzorgt sinds 1990 professionele street art zowel binnen de Benelux als internationaal. Tijdens de beurs wordt er een 3D street art visual geplaatst die is gemaakt in samenwerking met het bedrijf. Wanneer de bezoeker een foto maakt en plaatst op een van de social media kanalen met een betreffende hashtag, kan er bij PrinterPro een poster van de foto gemaakt laten worden. Daarnaast is op alle dagen van de beurs de street art van het bedrijf te zien.
Noël Janssens van Graffitinetwerk: “Na een eerder succesvolle samenwerking zijn we trots dat we nu ook als partner gekoppeld zijn aan Sign & Print Expo 2019. De experiences die we hier mogen brengen staan in lijn met originele en innovatieve professionele street art waar wij ons mee willen etaleren.”

De organisatie van Sign & Print Expo werkte eerder al samen met Graffitinetwerk om de visual te ontwikkelen die gebruikt wordt in alle communicatie-doeleinden van de beurs. In deze visual zijn twee belangrijke boodschappen verwerkt. De vier verschillende stijlen in typografie en kleur staan centraal voor de ontwikkelingen die de sign- en printindustrie hebben doorgemaakt: van het verleden naar de toekomst. Naast deze boodschap staan de ogen voor het menselijke waarnemingsorgaan ‘visueel’, waarmee de link wordt gelegd naar visuele communicatie.