Sanoma en RAI Amsterdam meten wat beursbezoekers ‘triggert’ | Expovisie

Sanoma en RAI Amsterdam meten wat beursbezoekers ‘triggert’

RAI Amsterdam en Sanoma hebben tijdens de vt wonen&designbeurs gemeten wat een bezoeker ziet en raakt tijdens een event. Door middel van onder andere eye tracking en galvanic skin response (GSR) is onderzocht hoe een event wordt beleefd. De vt wonen&designbeurs vond plaats van 3 tot en met 8 oktober in de RAI.

 Tijdens de vt wonen&designbeurs kreeg een geselecteerd aantal bezoekers een speciale bril op en een klein kastje om hun pols. Met de bril werd gemeten waar de bezoeker naar keek en met het kastje werd de huidgeleiding gemeten. Zo kon door middel van eye tracking en galvanic skin response gekeken worden naar de opwinding die veroorzaakt wordt door wat men ziet en wat dit met de eventbeleving doet. In het tweede onderdeel van het onderzoek werd op enkele stands door middel van wifi gemeten hoeveel personen er op de stands langskwamen. 

Het onderzoek op de vt wonen&designbeurs is onderdeel van een groter onderzoek naar de impact van evenementen dat onderzoeksbureau Validators in opdracht van Sanoma en RAI Amsterdam in 2016 is gestart. Eind 2017 worden de onderzoeksresultaten bekend gemaakt.rn

 

rn