Riemer Rijpkema nieuwe directeur CLC-VECTA - Expovisie

Riemer Rijpkema nieuwe directeur CLC-VECTA

CLC-VECTA voorzitter Riemer Rijpkema is aangesteld als de nieuwe directeur van CLC-VECTA. Rijpkema is op 15 november officieel in dienst getreden, de aanstelling is voor onbepaalde tijd. Hij zal gemiddeld drie dagen in de week werkzaam zijn als directeur.
Het bestuur van CLC-VECTA heeft Riemer gevraagd deze slag te maken. Na de succesvolle fusie van CLC en VECTA  is het zijn taak om de branchevereniging nog sterker te profileren en haar activiteiten uit te breiden. Het iteindelijke doel is om een nog sterkere gesprekspartner zijn voor alle leden, met name op het gebied van ondernemen, zoals wet- en regelgeving en de cao. Om dit te realiseren vindt een interne herstructurering plaats.

Met meer dan twintig jaar ervaring in de live-communicatie is Riemer Rijpkema volgens het CLC-VECTA bestuur de aangewezen persoon om de brancheorganisatie sterker in de markt te zetten. Rijpkema was onder meer aandeelhouder van Expocare, general manager bij Jaarbeurs Utrecht en directeur van RTB Beurzen. Daarnaast werkte hij jarenlang als directeur van de divisie Beurzen & Evenementen bij Libéma. Rijpkema was als voorzitter van het dagelijks bestuur van Fbtn en later het CLC initiatiefnemer van de beide fusies en leidde de totstandkoming van CLC-VECTA. Het bestuur streeft ernaar in januari 2011 een nieuwe voorzitter te introduceren. Tot die tijd combineert Riemer beide functies. Tevens blijft hij actief als zelfstandig ondernemer.

Aanleiding van de sterkere positionering in de markt is de diversiteit in samenstelling van het ledenbestand. Met het samengaan van het CLC en VECTA in januari 2010 vertegenwoordigt CLC-VECTA nu alle geledingen uit de Live Communication branche, waaronder beurs-, congres- en evenementen accommodaties en -organisatoren en een verscheidenheid aan facilitaire bedrijven.

Daarnaast gaat CLC-VECTA zich ook sterker richten op marketingcommunicatieprofessionals, omdat beurzen, congressen en evenementen een volwaardig onderdeel vormen van de totale marketingcommunicatiemix en in die hoedanigheid benaderd moeten worden. 

Info:  www.clcvecta.nl