Reed Exhibitions stapt af van vierkantemeterprijs bij stands

Reed Exhibitions stapt af van het verkopen van standruimte op basis van een vierkante meter prijs. Dit bleek tijdens het Exhibit & Conference Executives Forum op 30 mei in Washington. Reed’s Executive Vice President Nancy Walsh beschreef in haar presentatie een prijsmodel waarbij exposanten een standplaats kunnen kiezen die het meest voldoet aan hun wensen.

ExpoWeb tekent de volgende argumentatie op van Walsh. Sommige exposanten willen midden in de hal staan. Anderen staan liever bij een cateringpunt. De één wil vroeg boeken en geld besparen, terwijl de ander wil opvallen met de grootste stand.

“Het is gewoon logisch”, stelde Walsh. “We zijn bereid om meer te betalen voor de dingen die we echt waarderen. De mogelijkheid om te kiezen heeft een waarde.”

Het op waarde gebaseerde prijsmodel zal bij vrijwel alle beurzen van Reed Exhibitions worden toegepast. Reed organiseert wereldwijd 500 evenementen in 39 landen en 44 marktsegmenten.

Een uitgebreider verslag over het Exhibit & Conference Executives Forum is te vinden op ExpoWeb.