RAI wint internationale award met Huishoudbeurs App | Expovisie

RAI wint internationale award met Huishoudbeurs App

RAI Amsterdam heeft op 14 juni 2019 de ‘Best Use of Technology’ Award gewonnen, tijdens de 25e AEO (Association of Exhibition Organisers) Excellence Awards in Londen. De Excellence Awards worden jaarlijks uitgereikt aan organisaties die een bijzondere bijdrage hebben geleverd aan de beursindustrie. RAI Amsterdam ging de competitie aan met zes andere genomineerden in de categorie ‘Best Use of Technology’, waaronder Reed Exhibitions en Olympia London.

Kras- en win-functie

De app is ontwikkeld om bezoekers van de Huishoudbeurs en geïnteresseerden ook buiten de beurs informatie en entertainment te bieden, waarmee ze het Huishoudbeursgevoel kunnen ervaren.

Een van de onderdelen van de app is de ‘kras- en win’-functie. Bezoekers konden hiermee in de maand voorafgaand aan de beurs prijzen winnen, die ze vervolgens op de beurs mochten ophalen. De app werd 64.000 keer gedownload, er werd bijna 140.000 keer gekrast en op de beurs haalden de bezoekers zo’n 44.000 prijzen op. De app leidde hen tijdens de beurs naar de juist stands. Ook tijdens de beurs werden krasacties ingezet om voor bepaalde delen van de beurs snel extra aandacht te genereren.

Win-win-situatie

RAI omschrijft de kras-en-win-actie als een win-win-situatie. Bezoekers zijn blij met de cadeautjes en voelen zich al lang van tevoren extra betrokken bij het evenement. Het kan zelfs motiveren om de beurs te gaan bezoeken. Exposanten hebben de mogelijkheid om gemakkelijk extra exposure te krijgen en op een leuke manier in contact te komen met bezoekers. De Huishoudbeurs genereert een boel extra ‘buzz’ en versterkt met deze actie het Huishoudbeursgevoel. De volgende stap is het ‘Year Around’ concept, waarbij je het hele jaar door kunt krassen.

De jury van de Association of Exhibition Organisers (AEO) motiveerde haar keuze als volgt: ‘Dit is een geweldig interactief initiatief en een krachtige conversietool om aandacht te genereren bij bezoekers. De app is een out-of-the-box oplossing die technologie gebruikt op een manier die feestelijk, betrokken en innovatief is.’