RAI trendrapport over toekomstbestendige events | Expovisie

RAI trendrapport over toekomstbestendige events

Amsterdam RAI heeft een trendrapport samengesteld vol waardevolle inzichten en ideeën om evenementen toekomstbestendig te maken. Evenementen zien er in 2017 volgens de RAI anders uit, omdat de behoeftes van mensen – en de manier waarop zij met elkaar in contact zijn – aan het veranderen is. Investeren in de waarde van de fysieke ontmoeting en de impact buiten het evenement is cruciaal voor eventprofessionals. Een evenement is meer dan het samenbrengen van mensen op één specifiek moment: het bereik van evenementen is groter dan ooit tevoren.

 Het RAI Insights rapport is opgesteld ter inspiratie voor organisatoren, exposanten en iedereen die betrokken is bij de toekomst van evenementen. Het trendrapport biedt een samenvatting van trends en de impact ervan op evenementen. Het rapport schetst daarnaast een evenementenscenario voor 2017 en geeft ideeën hoe eventprofessionals waarde kunnen blijven creëren voor bezoekers. Deze kennis is gebaseerd op inzichten van organisatoren, exposanten en partners, gesprekken met een cross functioneel RAI-team en uitgebreide desk research. Waarom 2017? Het is ver weg genoeg om veranderingen te zien en dichtbij genoeg om nu te handelen.

De fysieke ontmoeting blijft cruciaal voor het opbouwen van vertrouwen tussen mensen en het aangaan of versterken van relaties. Daardoor ontstaat een sterke merkervaring, inspiratie, innovatie en kennisuitwisseling. Virtuele toepassingen zijn hierbij een verrijking en de combinatie tussen offline en online biedt ongeëvenaarde waarde. Het RAI Insights trendrapport beschrijft 10 manieren en 20 ideeën om waarde te blijven creëren voor bezoekers, met een focus op thema’s als matchmaking, beleving, persoonlijk, authenticiteit, slimme keuzes, cocreatie, eventwetenschap, crossborder, welzijn en balans.

 

Het RAI Insights trendrapport is hier te downloaden,

Het is het derde trendrapport van Amsterdam RAI. Eerder publiceerde het bedrijf trendrapporten over de Connected Society en Generatie X en Y.