RAI Amsterdam lanceert eigen food productlijn - Expovisie

RAI Amsterdam lanceert eigen food productlijn

Met Ketchup, Basil Olive Oil en Red Apple Vinegar lanceert RAI Amsterdam deze zomer een eigen food productlijn. Opmerkelijk nieuws van de Amsterdamse beursorganisatie die jaarlijks voor ruim 1,5 miljoen (internationale) gasten zelf de catering en hospitality verzorgt.

 Het verhaal begint met het faillissement van V&D. Grote hoeveelheden verse ingrediënten voor La Place (partner van de RAI) hebben geen bestemming meer, waaronder een grote batch tomaten van Stadskwekerij Osdorp. Executive Chef van RAI Amsterdam, Rientz Mulder: ‘Dit voorjaar kregen we een telefoontje van onze lokale partner Stadskwekerij Osdorp met de vraag of wij interesse hadden in een batch Rooie Sien-tomaten en zo voedselverspilling tegen konden gaan. Vanzelfsprekend zagen we mogelijkheden en zijn aan de slag gegaan met Walter Abma’.

Abma”s is een bekende smaakmaker in de culinaire wereld en adviseur van de Stadskwekerij Osdorp (waar vooral jongeren uit de verslavingszorg en WA-jongeren werkzaam zijn). Hij bundelde de krachten met de culinaire chefs van RAI Amsterdam die zich de Basement Chefs noemen. Rientz Mulder: ‘Samen met Abma’s hebben wij vervolgens een eigen foodlijn ontwikkeld met, naast Ketchup, ook Basil Olive Oil en Red Apple Vinegar. Gemaakt met producten uit de eigen regio en volgens receptuur waarin onze Hollandse roots terugkomen. Het is geschikt voor iedereen, de hele wereld eet ketchup!’

De Basement Chefs zijn dit initiatief samen aangegaan om met verse producten die anders verloren zouden gaan, recepten te ontwikkelen. De recepten van de Ketchup, Basil Olive Oil en Red Apple Vinegar zijn geen geheim en de producten zijn vanaf heden te proeven in de horeca van RAI Amsterdam en tijdens evenementdagen te koop in het Grand Café van RAI Amsterdam.