Beurzen

Persaandacht

U introduceert uw nieuwste product op de komende vakbeurs. Hoe zorgt u ervoor dat de vakpers uw noviteit signaleert?

U introduceert uw nieuwste product op de komende vakbeurs. Hoe zorgt u ervoor dat de vakpers uw noviteit signaleert?

Persbadges Meestal dragen mensen van de pers speciale persbadges. Zorg ervoor dat uw standbemanners goed op de badges letten, zodat ze snel weten wanneer ze met een redacteur te maken hebben. Als de redacteur geïnteresseerd is in een demonstratie, doe dit dan meteen en vraag niet of ze later terug willen komen. Dit doen ze meestal toch niet. Heeft u giveaways? Geef er dan ook één aan de redacteur, zodat hij zich uw bedrijf herinnert als hij weer op de redactie is.


Interview Een interview met de directeur spreekt meer aan dan een interview met een “gewone” werknemer. Zorg dat de belangrijkste personen binnen uw organisatie één of twee dagen op de beurs aanwezig zijn en laat dat vooraf via een persbericht aan de betreffende vakpers weten.

Perskamer Elke beurs heeft een perskamer. Maak er gebruik van! Leg uw – opvallende! – persmap op een opvallende plaats en check elke dag even of er nog genoeg persmappen beschikbaar zijn. In een persmap stopt u informatie over uw nieuwste product, liefst met fotomateriaal, bedrijfsinfo en een visitekaartje.


Persconferentie Geef een persconferentie over uw nieuwe product of dienst. Doe dit bij voorkeur tijdens de beurs, maar niet op de stand. Let op dat u voldoende persmateriaal heeft om uit te delen. Ook is het handig dat uw directeur of de verantwoordelijke voor het nieuwe product na de conferentie beschikbaar is voor interviews.

(Uit Expovisie 571, juni 2005)

Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief