Nieuwe naam en opzet vakbeurs Hairstyle | Expovisie

Nieuwe naam en opzet vakbeurs Hairstyle

Hairstyle, de belangrijkste vakbeurs voor kappers in de Benelux, heeft een metamorfose ondergaan. Vanaf de komende editie, op 4 en 5 maart in Ahoy Rotterdam, zal het event Hairstyle 2.0 heten. Daarnaast heeft de beurs een nieuwe opzet, waarbij de drie hoofdthema's Experience, Interaction en Education een grote rol spelen.Beursmanager Annick Pycarelle van Hairstyle Benelux: "Experience staat voor het opdoen van inspiratie bij (inter)nationale shows, het spotten van de laatste trends, ook op het gebied van saloninrichting en het shoppen van de nieuwste haarproducten, extensions, make-up, tools en vakliteratuur. Interaction richt zich op netwerken en de zakelijke contacten die op de beurs gelegd worden. Naast Networking Lounges en Hospitality Lounges zullen er ook nieuwe Business Master Classes voor ondernemers gegeven worden. Bij Education staan de vaktechnieken – van knippen tot kleuren en stylen, en product- en trenddemo's – centraal. Door met deze hoofdthema's te werken, kan elke bezoeker, van student tot zzp-er en van salonmedewerker tot ondernemer heel gemakkelijk zijn weg vinden op de beurs."

Naast een nieuwe naam en een veranderde opzet heeft de vakbeurs voor kappers ook een nieuwe uitstraling gekregen. Pycarelle: "Zowel de advertenties als de beursvloer hebben een compleet andere look & feel gekregen. Naast de traditionele stands, zullen er ook Hospitality Lounges, Brand Labs en Brand Shows op HAIRSTYLE 2.0 aanwezig zijn. Verder is de indeling van de beurs gewijzigd, zodat de routes eenvoudiger zijn geworden en de nieuwe onderdelen beter tot hun recht komen."