Beurzen

Nieuwe huisstijl Huishoudbeurs

De organisatie van de Huishoudbeurs van RAI Amsterdam heeft de huisstijl van het event aangepast. Het ‘grootste vriendinnenfeest van Nederland’ wil met het nieuwe design, inclusief een nieuw logo, benadrukken dat het een modern evenement is voor de vrouw van nu.

Traditioneel

De Huishoudbeurs bestaat sinds 1950 en jaarlijks komen er zo’n 225.000 vrouwen op af. Het event wordt vaak geassocieerd met een plek waar traditionele huisvrouwen komen en waar vooral huishoudartikelen te koop zijn. Dit in tegenstelling tot de veel bredere doelgroep die de organisatie voor ogen heeft: de moderne vrouw die geïnteresseerd is in onderwerpen als Fashion, Beauty, Health, Living, Food, Drinks en Travel. Het beeld dat is ontstaan heeft alles met de naam te maken. Maar met een naamsbekendheid van ruim 98 procent valt aan die naam niet te tornen.

Merkstrategie, positionering en huisstijl

Samen met strategisch ontwerpbureau Fabrique is er een nieuw fundament ontwikkeld die vorm geeft aan de visuele identiteit van de Huishoudbeurs en die zowel jong als oud aan moet spreken. Het event is namelijk bedoeld voor vriendinnen, moeders en dochters. Het logo bestaat uit twee iconen die ieder staan voor een gedeelte uit het woord Huishoudbeurs.

‘We staan altijd open voor verandering en willen als merk innovatief blijven en meegaan met de vrouw van nu. Flirten over naamsverandering behoort hier zeker bij, maar het huidige merk is ons teveel waard om dit aan te passen. Zeker als de huidige bezoeker hier trots op is. Daarnaast loop je het risico dat bezoekers en exposanten zich in een nieuwe naam niet kunnen vinden. Samen met Fabrique zijn we tot de ideale oplossing gekomen. We houden de naam maar vertalen ze door naar iconen die zonder de toevoeging van de naam Huishoudbeurs grafisch sterk zijn. Voor nu communiceren we het logo met naam, maar in de toekomst kunnen wij deze weglaten’, aldus Nicole Babay, domeinmanager vrouw.

Nieuwe indeling

Niet alleen de schil van de Huishoudbeurs wordt aangepakt maar ook de indeling en het design van het event zelf. Ten opzichte van voorgaande edities zullen alle segmenten, komende editie, in een andere hal terug te vinden zijn. Deze wissel stelt de organisatie in staat om grote visuele en conceptmatige veranderingen door te voeren en verhoogt het verrassingseffect bij de bezoekers. Samen met Firma C worden de verschillende segmenten verbonden door middel van kleur en liefde voor het segment. Door gebruik te maken van verschillende kleuren, krijgen de segmenten nog sterker hun eigen identiteit, lopen ze natuurlijker in elkaar over, maar zijn de segmenten ook nog meer met elkaar verbonden.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief