Nieuwe aanpak doet bezoekersaantal TuinIdee stijgen | Expovisie
Tuinidee 2018 Brabanthallen 's Hertogenbosch

Nieuwe aanpak doet bezoekersaantal TuinIdee stijgen

Het consumentenevent TuinIdee beleefde dit jaar een stijging in het bezoekersaantal van 10,8 procent. Na 25 jaar werd het vierdaagse evenement, dat van 22 tot en met 25 februari 2018 plaatsvond in Brabanthallen in ’s-Hertogenbosch, in een nieuw jasje gestoken om een bredere doelgroep aan te trekken. Organisator 2XPO schakelde hiervoor eventmarketingbureau Eventive in.

Multidisciplinaire aanpak

Voor de re-branding kozen Eventive en 2XPO voor een multidisciplinaire aanpak met contentmarketingspecialisten en grafisch ontwerpers uit de LVT Group, waar ook Eventive onderdeel van is. Het resulteerde in zeven categorieën die ieder een andere tuinbeleving uitstralen, en waar bedrijven hun merk aan kunnen verbinden. Zowel online als offline. De categorieën worden aan het aanbod gelabeld, verspreid over het hele event. Ook is de bezoekersdoelgroep uit elkaar getrokken, met een extra focus op enerzijds de 25-plussers en anderzijds de 55-plussers, inclusief content waarin ze zich herkennen.

Organisatiebureau 2XPO

Jennie Elzinga, Manager Organisatiebureau 2XPO: “Samen met het samengestelde projectteam uit de LVT Group, wist Eventive meerdere disciplines aan elkaar te koppelen om het nieuwe concept voor TuinIdee op poten te zetten. Dit werkt voor ons als organisator veel fijner en sneller dan wanneer je zelf al die verschillende partijen moet aansturen. We zijn niet alleen erg blij met het eindresultaat, maar ook met de positieve geluiden die we hoorden tijdens het evenement en in de markt.”

TuinIdee 2019 vindt van 21 tot en met 24 februari plaats in Brabanthallen, ’s-Hertogenbosch.