Nieuw: Webshopdagen in Jaarbeurs | Expovisie

Nieuw: Webshopdagen in Jaarbeurs

Jaarbeurs Utrecht is op 5, 6 en 7 oktober het toneel voor de nieuwe consumentenbeurs de Webshopdagen. Webshopeigenaren kunnen op de Webshopdagen hun producten live aan het publiek laten zien, horen, ruiken, voelen en proeven. De beurs is een productie van Expolaan en wordt ondersteund door Stichting Webshop Keurmerk.Volgens Tom Cosijn van Expolaan is de thuiswinkelsector de laatste jaren sterk gegroeid. “De laatste drie jaar is de sector zelfs verdubbeld tot ruim 37.000 webwinkels”, vertelt hij. “Zo´n tien procent van de consumenten koopt praktisch alles via internet. Toch blijft de consument fysiek winkelen belangrijk vinden. Men wil nog steeds het persoonlijke contact met de verkoper, men wil zien, voelen en vergelijken. Deze feiten zijn voor ons de reden om de Webshopdagen te gaan organiseren. Hier kunnen webshophouders hun klanten ontmoeten en hun potentiële klanten informeren. Al eeuwenlang worden producten verkocht op markten. Dit verkoopinstrument wordt op de Webshopdagen gekoppeld aan de online verkoop. Dankzij de ondersteuning van Stichting Webshop Keurmerk worden oude en nieuwe media aan elkaar gekoppeld.”

De organisatie hoopt op de eerste editie meteen al zo´n tweehonderd webshophouders als exposant aan te trekken. Cosijn:  “Het wordt een complete beurs, zie het als een soort Huishoudbeurs, met modeshows, demonstraties, workshops, voorlichting, vakantieideeën, optredens van artiesten en dergelijke. Hier vinden de bezoekers 1001 leuke aanbiedingen en beleven ze een echt dagje uit..”