New Beauty 2006 | Expovisie

New Beauty 2006

Ook de Nederlander wil zich voor een flink bedrag verbouwen en komt daar graag voor uit. Dit bleek tijdens het eerste grootschalige publieksevenement over cosmetische ingrepen in de RAI: New Beauty 2006.

Ook de Nederlander wil zich voor een flink bedrag verbouwen en komt daar graag voor uit. Dit bleek tijdens het eerste grootschalige publieksevenement over cosmetische ingrepen in de RAI: New Beauty 2006. 

Hier konden consumenten zich op allerlei manieren laten informeren over het hoe en waarom van een cosmetische ingreep. Naast meer dan 50 stands van gerenommeerde privé-klinieken, waren er tientallen seminars door top plastisch chirurgen, cosmetisch artsen en andere specialisten, make-over shows, discussiefora en talloze demonstraties door artsen, huidtherapeuten en schoonheidsspecialisten.

Het aantal bezoekers van New Beauty 2006 overtrof alle verwachtingen. Terwijl er op zo’n 2.000 gerekend was, bezochten ruim 4.500 geïnteresseerden in nieuwe borsten, billen, neuzen, tanden, injectables en andere lichaamsverfraaiende behandelingen het evenement. “We wisten al wel dat er veel behoefte is aan informatie over cosmetisch ingrepen, maar dat er zoveel mensen daadwerkelijk de moeite zouden nemen om de reis naar de RAI te maken heeft ook ons verrast”, zegt directeur Vincent van Driel van organisator Evensis Media. “Deze grote opkomst bewijst eens te meer dat de consument zit te springen om objectieve en kwalitatieve informatie en om persoonlijk contact met de artsen en klinieken”.

PRESENTATIES GOED BEZOCHT

Hoewel de meeste bezoekers vrouwen waren, kwamen er maar liefst 20% mannen af op New Beauty 2006. De meeste bezoekers gaven aan geïnteresseerd te zijn in plastische chirurgie, huidbehandelingen en ant-aging. Daarnaast waren veel bezoekers op zoek naar informatie over ooglaseren en cosmetische tandheelkunde.

Wat met name opviel, was de grote belangstelling voor de seminars die werden gegeven door  plastisch chirurgen, dermatologen, tand- en oogartsen, schoonheidsspecialisten, huidtherapeuten en andere behandelaren. De hele dag door werden de presentaties goed bezocht en werden er veel gerichte vragen gesteld en beantwoord.

Tijdens de paneldiscussie o.l.v. Catherine Keyl spraken Gerard Joling, Robert Schoemacher, psychologe Nienke Vulink en plastisch chirurg Jeroen Stevens kritisch over de grenzen van de maakbaarheid van schoonheid en de psychologie erachter. De panelleden waren zeer openhartig in hun overwegingen om wel of niet een behandeling te laten doen en deelde die ervaring met de zaal.

Op zondag vertelde Amerika’s bekendste cosmetica criticus Paula Begoun in een podiuminterview met VPRO’s Sunny Bergman over de dilemma’s en illusies van het schoonheidsideaal. Ze waarschuwde voor crèmes uit een potje omdat die te veel met zuurstof in aanraking komen en gaf als enige remedie tegen huidveroudering…. “Being 12 years old!”.

NEW BEAUTY GAAT DOOR OP INTERNET

Gezien het succes krijgt het evenement New Beauty volgend jaar zeker een vervolg met een nog uitgebreider inhoudelijk programma en meer deelnemers. In de tussentijd worden geïnteresseerde consumenten op de hoogte gehouden van het laatste beautynieuws via de nieuwsbrief van www.newbeauty.nl.

De website van New Beauty is de grootste consumentenwebsite over cosmetische ingrepen van Europa en een essentieel onderdeel van het uitgeefconcept New Beauty. Volgens Evensis Media kan een serieus evenement tegenwoordig niet meer zonder kwalitatieve website.