NCE en Car Cleaning | Expovisie

NCE en Car Cleaning

Van zondag 5 t/m dinsdag 7 maart 2006 vonden de beurzen National Convenience Event (NCE) en de beurzen Tankstation Techniek & Car Cleaning plaats in Jaarbeurs Utrecht. Na de aankoop van het NCE door VNU Exhibitions Europe (VNU EE) vonden de vakbeurzen voor het eerst tegelijkertijd plaats. In de hallen 1, 2 en 3 presenteerden zich 175 bedrijven die samen een goede afspiegeling van de markt gaven. Het NCE en Tankstation Techniek & Car Cleaning wisten ondanks het slechte weer ongeveer 8.000 mensen naar Utrecht te trekken. De herkomst van bezoekers was met name tankstations (37%), tabak & gemakzaken (9,5 %) tabak(speciaal)zaken (9%), en zoetwarenspeciaalzaken (7%).Van zondag 5 t/m dinsdag 7 maart 2006 vonden de beurzen National Convenience Event (NCE) en de beurzen Tankstation Techniek & Car Cleaning plaats in Jaarbeurs Utrecht. Na de aankoop van het NCE door VNU Exhibitions Europe (VNU EE) vonden de vakbeurzen voor het eerst tegelijkertijd plaats. In de hallen 1, 2 en 3 presenteerden zich 175 bedrijven die samen een goede afspiegeling van de markt gaven. Het NCE en Tankstation Techniek & Car Cleaning wisten ondanks het slechte weer ongeveer 8.000 mensen naar Utrecht te trekken. De herkomst van bezoekers was met name tankstations (37%), tabak & gemakzaken (9,5 %) tabak(speciaal)zaken (9%), en zoetwarenspeciaalzaken (7%).

NCE 2006Na vijf jaar Brabanthallen was het NCE voor het eerst in Jaarbeurs Utrecht. Het aantal deelnemers aan de beurs was minder dan in 2005 en het ontbreken van enkele belangrijke distributeurs op de beursvloer, heeft het aantal bezoekers tov 2005 beïnvloed. Daarnaast daalde het aantal introducés van gemiddeld 1,5 per vakbezoeker naar 0,6 (in absolute aantallen minus 3.000 bezoekers) waardoor het aandeel van vakbezoekers  als percentage van het totaal aantal bezoekers flink toenam. Daarnaast is een professionaliseringsslag gemaakt met de inzet van het VNU EE bezoekersregistratiesysteem. Met dit registratiesysteem krijgt iedere bezoeker een unieke code en kan als unieke bezoeker gevolgd worden; dubbeltellingen zijn daarmee uit de lucht. De kwaliteit van de bezoekers was uitstekend te noemen; 68% van de bezoekers is decision maker in het investeringsproces. De interesse van de bezoekers lag met name bij de volgende segmenten: 77% zoetwaren, 65% tabak, 44% tabak speciaal, 55% dranken en 41% vers/ diepvries.Voor het eerst in de geschiedenis van het NCE werd dit jaar geen NCE Award uitgereikt voor de beste introductie over het afgelopen jaar. De jury, onder voorzitterschap van Enrique Figee, kon uit de ingezonden producten geen absolute winnaar aanwijzen en men heeft dan ook gekozen een klein aantal producten te nomieren. De Eervolle Vermelding wist de M&M’s Pot van Masterfoods Veghel te veroveren. Dit was het product dat het meest in de buurt kwam van de gestelde criteria. De volgende NCE editie vindt plaats tijdens de Food Week in 2007 van zondag 25 t/m dinsdag 27 maart 2007 in Jaarbeurs Utrecht.

Tankstation Techniek & Car CleaningDe vakbeurzen vielen voor het eerst samen met de NCE beurs. Het resultaat was dat van de bijna 3.000 vakbezoekers 75% aansloot bij het gestelde bezoekprofiel.  De beurzen fungeren als sterkste netwerkevent in Nederland voor de tankstation- en carwashbranche. Het actuele onderwerp alternatieve brandstoffen kwam uitgebreid aan de orde bij het minisymposium “Nieuwe brandstoffen” dat georganiseerd werd door de BOVAG. Uit de registratiegegevens bleek dat 60% van de bezoekers decision maker is ten aanzien van de voorgenomen investeringen. De top-5 van interesse van de bezoekers lag bij de volgende segmenten: tankinstallaties (46%), betaalsystemen (40%), Oliemaatschappijen/ brandstof (32%), tankstationonderhoud (30%) en beveiliging (26%). De volgende editie van Tankstation Techniek & Car Cleaning vindt plaats in het voorjaar van 2008.