MOCON-HYDROMECH | Expovisie

MOCON-HYDROMECH

Brussels Expo was op 19 en 20 oktober 2005 dé ontmoetingsplaats voor de complexe mechatronica, hard- en software-matig, en de klassieke aandrijftechniek, zowel mechanisch, pneumatisch, hydraulisch als elektrisch. Beursorganisator easyFairs bracht met MOCON-HYDROMECH het beste van twee werelden bij elkaar.

Target behaald !

Het succes van de enige nationale beurs over aandrijftechnieken, was zichtbaar in de hoge deelnemers- en bezoekersaantallen. Met 2754 bezoekers en 165 exposanten was het evenement een schot in de roos. Door de nauwe samenwerking met de federaties FIMOP en Belgitrans kon een zeer gerichte campagne worden gerealiseerd zowel naar exposanten als bezoekers. “easyFairs staat voor tijds- en kostefficiënte beurzen en de hoog kwalitatieve bezoekers die op de beursvloer te vinden waren, toont aan dat onze aanpak de juiste is”, zegt Philippe Van Dyck, sales verantwoordeljke van MOCON-HYDROMECH. “Dit was ook te merken aan de constante stroom bezoekers: ons doel van 2700 bezoekers hebben we vlot behaald.”

Doelgericht publiek en concrete toepassingen

De beursdeelnemers én de bezoekers kijken met veel enthousiasme uit naar de volgende editie op 25 en 26 oktober 2006 in Flanders Expo te Gent. De exposanten waren vooral tevreden over het doelgerichte publiek en de concrete toepassingen die werden voorgesteld. Dit blijkt ook uit de reacties van de exposanten. Zo zegt Johan Van de Broeck van BALLUF: “De beurs bracht ons dit jaar vooral een gericht en voorbereid publiek, dat aan de hand van  producttoepassingen en concrete projecten naar oplossingen zoekt.” Hij wordt hierin bijgetreden door Koen Tersago van Legris Belgium : “De bezoekers zijn vooral technische mensen die met gerichte vragen en bedoelingen naar de beurs komen. Bovendien staan hier ook enkel bedrijven uit identieke of sterk aanverwante vakgebieden.”

Promotie naar eerste klasse

Hans De Craemer van Multiprox vertelt over zijn beursdeelname : “De beurs was voor Multiprox zeker een succes. Waar wij op andere beurzen investeren in een evenement van drie of vier dagen, haalden wij op MC/HM evenveel leads binnen in de helft van de tijd. Voor mij persoonlijk is de evolutie van lokaal naar nationaal niveau vergelijkbaar met een promotie van tweede naar eerste klasse. Ook de marketing rond de beurs was uitermate goed. Ze overtrof zelfs in die mate mijn verwachtingen dat ik gerust had kunnen besparen op onze eigen communicatiecampagne.”

Minder is meer

Een andere tevreden deelnemer is Olaf van de Ven van ATB Automation: “Wij hebben vooral ervaren dat een compacte beurs als MC/HM een doelgericht publiek aantrekt en met concrete toepassingen voor de dag komt. Op grote beurzen is de kost ook een pak hoger en dat is voor kleine bedrijven gewoon niet rendabel.”

De beurs als startpunt

Patrick De Greve van Flender zegt over de beurs: “Voor ons is de deelname aan MC/HM de start van een sterke profilering op de Belgische markt, binnen een tijdsbestek van twee dagen.” Exposant Wim Willaert van CSN Cardan Service Network heeft een gelijkaardige opmerking: “Wij wilden onszelf met onze deelname bekend maken in een markt waar wij nog niet gekend zijn.  MC/HM bleek de geschikte keuze, want deze beurs overtrof absoluut onze verwachtingen. Wij kunnen stellen dat 80% van onze kwalitatieve beursgesprekken volledig nieuwe contacten heeft opgeleverd!”

Volgende beurzen:

DTA / MOCON in Nederland :

Ahoy in Rotterdam (17-18/05/2006)

Voor meer info: www.easyfairs.com/mocon-nl

Gratis bezoekersregistratie : online vanaf maart 2006

Openingsuren: 09.00 tot 17.00 uur

easyFairs Business Point aanwezig op de beurs met plaatsing persberichten exposanten

MOCON-HYDROMECH in België :

Flanders Expo in Gent (25-26/10/2006)

in samenwerking met FIMOP en Belgitrans

Voor meer info: www.easyfairs.com/mocon-be

Gratis bezoekersregistratie : online vanaf september 2006

Openingsuren: 09.30 tot 17.30 uur easyFairs Business Point aanwezig op de beurs met plaatsing persberichten exposanten