Ministerie van Infrastructuur en Milieu wint Gouden Giraffe Event Award | Expovisie

Ministerie van Infrastructuur en Milieu wint Gouden Giraffe Event Award

De Gouden Giraffe Award in de categorie beurzen is gewonnen door het Ministerie van Infrastructuur en Milieu. Het ministerie was opdrachtgever voor de succesvolle Innovation Expo die in april 2016 plaatsvond in Amsterdam. De Gouden Giraffe Event Awards 2016 voor de meest effectieve en impactvolle eventmarketing en live communicatie, werden 10 februari uitgereikt in DeFabrique in Utrecht.

 De Gouden Giraffe Event Awards worden jaarlijks uitgereikt aan bedrijven en/of organisaties die op de meest impactvolle manier evenementen inzetten in hun marketing- en communicatiemix (marcom-mix). Dit jaar kwam de 10-koppige jury tot 16 genomineerden verdeeld over 5 categorieën. Die genomineerden presenteerden zich in de middag nog één keer voor de jury in een live pitch, waar naast de jury ook ruim 300 eventprofessionals en opdrachtgevers meekeken. In 2 uur tijd kwam de jury, na zeer pittig juryberaad, tot de winnaars.rn

Innovation Expo

rn”Good old medium beurs omgetoverd in een festivalachtig en laagdrempelig concept, waardoor publiek en experts echt met elkaar in contact kwamen en mede door de samenwerking van 5 verschillende bureaus een grote impact bloot werd gelegd”, zo wordt de Innovation Expo in het juryrapport omschreven. De andere winnaars waren de gemeente Den Bosch (categorie Brand Events), WOMENInc. (categorie Congressen), Pop Vriend Seeds (categorie Interne Events) en Accenture (categorie Relatie Events). De publieksprijs ging naar Albert Heijn.rnrn

Verrassen, verbazen en verwonderen

rnDe 550 gasten voor de awardshow zelf werden vervolgens binnen een awardconcept van XSAGA volledig verrast. Zo kregen zij eerst een video met alle genomineerden te zien in een verder lege loods, om vervolgens meegenomen te worden door presentator Dennis Weening langs 5 gouden caravans waar de winnaar per categorie bekend werd gemaakt.

‘Verbazen, verwonderen en verrassen, dat is de basis van ons vak om tot impactvolle communicatie en marketing te komen en dat wilden we dan ook overbrengen op onze eigen gasten, samen met DeFabrique, XSAGA, Bijman Audiovisueel, hoofdsponsor Partyrent.com en de overige 35 partners’, aldus Sjoerd Weikamp van het organiserende EventBranche.nl