Metamorfose voor de Modefabriek | Expovisie

Metamorfose voor de Modefabriek

Modefabriek, de internationale modebeurs die twee keer per jaar in Amsterdam RAI plaatsvindt, heeft haar 'oude' beursplattegrond volledig op de schop gegooid. Bezoekers die al jaren op de automatische piloot hun 'vaste adresjes' op de beurs bezoeken, komen dit jaar voor een grote verrassing te staan. Volgens de organisatie kunnen alle oude routes de prullenbak in.Behalve een compleet nieuwe indeling worden op de 36e editie van de Modefabriek (26 en 27 januari 2014) vier nieuwe segmenten geïntroduceerd: The Pavilion (kleding voor kwaliteitswinkels), The Frame (merken die internationale marktleiders zijn), The Floor (fast fashion) en The Square (een mix van labels die zich richten op mode, sport, business en vrijetijd). Binnen de segmenten is ook plaats voor de bekende platforms Salon, Blueprint, Stage, Mint en Chapter.

Volgens de organisatie is het belangrijk dat de indeling dynamisch is. "We willen blijven prikkelen", aldus Joke van der Wijngaart, chief operating officer bij de Modefabriek. "We proberen iedere editie een nieuw verhaal te vertellen. Als vooraanstaande modebeurs moet je exposanten en bezoekers blijven inspireren en verrassen."

Zoals gezegd heeft de organisatie de indeling van de beurs compleet op zijn kop gezet. Op de komende editie in januari 2014 komt de bezoeker bijvoorbeeld niet meer binnen bij de vrouwenmodemerken, maar bij het denimplatform Blueprint. Van der Wijngaart: "Het is dus niet zo dat we alleen de namen hebben veranderd en de plattegrond hetzelfde hebben gelaten. Nee, de opbouw is helemaal anders. Retailers zullen zich opnieuw moeten ori├źnteren en voorbereiden. Ze kunnen niet meer het vaste rondje doen, waardoor de beurs hopelijk voor iedereen weer een spannende ontdekkingsreis wordt."