Beurzen

Messe Frankfurt wijzigt beurskalender van voorjaar 2021

Messe Frankfurt homepage

Messe Frankfurt heeft besloten om tussen januari en maart 2021 geen eigen fysieke vakbeurzen te houden op het eigen beursterrein. Het Duitse beurshuis wijzigt de voorjaarsbeurskalender om zich te concentreren op nieuwe synergieën en nieuw digitaal aanbod.

Wel in China

Messe Frankfurt organiseerde sinds het begin van de coronacrisis al 13 grote beurzen op verschillende locaties in China. Helaas is het momenteel niet mogelijk om dergelijke evenementen in Duitsland te houden, concludeert de beursorganisator en locatiehouder. Dit ondanks het feit dat tentoonstellingshallen tot de veiligste gesloten gebouwen behoren waar mensen tijd kunnen doorbrengen zonder te worden blootgesteld aan een verhoogd risico op infectie. De hallen kunnen continu van frisse lucht worden voorzien en in combinatie met de maatregelen die zijn opgenomen in Messe Frankfurt’s uitgebreide hygiëneconcept, konden mensen veilig zaken doen op het beursterrein in Frankfurt, stelt de organisatie.

Onzekerheid onder exposanten

Nu echter niet alleen overheden de reisbeperkingen aanscherpen, maar ook bedrijven dergelijke maatregen nemen, zorgen de laatste pandemische ontwikkelingen voor toenemende onzekerheid bij exposanten.

Wolfgang Marzin, Voorzitten en Chief Executive Officer van Messe Frankfurt: ‘Het is belangrijk voor onze klanten dat we in een vroeg stadium een ​​beslissing nemen, omdat het anders tijd zou zijn om te gaan investeren in hun beurspresentaties. Messe Frankfurt zal nauw blijven samenwerken met zijn klanten om ervoor te zorgen dat zijn beslissingen de belangen van de exposerende industrieën dienen.’

Heimtextil 2021

Daarom heeft Messe Frankfurt gereageerd op de aangescherpte reisbeperkingen door de voorjaarsbeurskalender van 2021 voor Frankfurt te herzien. Zo wordt Heimtextil, oorspronkelijk gepland op 12 – 15 januari 2021, verplaatst naar 4 – 7 mei 2021 en gecombineerd met de textielvakbeurzen Techtextil en Texprocess.

‘Een groot deel van de internationale industrie voor woning- en contracttextiel heeft duidelijk gemaakt dat ze willen dat Heimtextil 2021 plaatsvindt. Veel bedrijven kijken naar hun beurspresentaties om de verkoop te stimuleren na de hervatting van de handel, en we vinden het nu belangrijker dan ooit dat we aan deze vraag voldoen’, legt Detlef Braun, lid van de Raad van Bestuur van Messe Frankfurt, uit. ‘De reisbeperkingen die nu zijn ingevoerd en een hernieuwde stijging van het aantal besmettingen vormen echter gewoon een te grote hindernis voor ons zeer internationale evenement. We werken nauw samen met onze exposanten en de relevante autoriteiten en doen er alles aan om ervoor te zorgen dat we een veilige en succesvolle Heimtextil 2021 kunnen houden.’

Ambiente, Christmasworld en Paperworld

Van 17 tot en met 20 april 2021 zullen de publieksbeurzen Ambiente, Christmasworld en Paperworld eenmalig als een gezamenlijk evenement plaatsvinden: de International Consumer Goods Show – Special Edition. Het fysieke evenement zal worden aangevuld met digitale aanbiedingen als onderdeel van Consumer Goods Digital Days. Ook Creativeworld haakt aan bij deze collectieve consumentengoederenbeurs, maar dan in geheel digitale vorm.

Nextrade-platform uitgebreid

Als de eerste digitale B2B-marktplaats voor de Home & Living-sector, brengt het Nextrade-platform vraag en aanbod voor de hele branche op elkaar. De beurzen Ambiente, Tendence en Nordstil gebruiken het portaal en zijn bestel- en gegevensbeheerdiensten sinds 2019. In 2021 zal dit platform voor het eerst ook beschikbaar zijn voor klanten van Heimtextil, Christmasworld en Creativeworld om hun fysieke beursdeelname uit te breiden en bestellingen die het hele jaar door worden geplaatst.

ISH volledig digitaal

ISH, de internationale vakbeurs voor verwarming, sanitair en klimaat, vindt in 2021 plaats als een puur digitaal evenement, met een breed scala aan digitale functies. Deze omvatten exposantenpresentaties (producten, informatie, video’s, contactpersonen, chatfuncties en één-op-één videogesprekken), intelligente matchmaking op basis van artificial intelligence, livestreams, on-demand uitzendingen van het ondersteunende programma en afspraken voor online ontmoetingen met exposanten. Dit alles zal gedurende het hele evenement de klok rond beschikbaar zijn, wereldwijd en in elke tijdzone.

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief