Messe Frankfurt lanceert twee huisdierenbeurzen | Expovisie

Messe Frankfurt lanceert twee huisdierenbeurzen

Messe Frankfurt breidt zijn beurzenportfolio uit met twee nieuwe titels. Beide beurzen richten zich op de huisdierenbranche. Van 17 tot 19 juni 2011 kunnen dierenliefhebbers naar Frankfurt komen voor de beurs Maintier. Van 25 tot 28 augustus 2011 zal in Chiba, nabij Tokyo, de eerste Interpets plaatsvinden.

"Messe Frankfurt staat bekend om zijn internationale vakbeurzen en grootschalige congressen," vertelt Klaus Reinke van Messe Frankfurt. "Wat veel mensen zich echter niet realiseren, is dat Messe Frankfurt ook een belangrijke regionale rol vervult. De laatste jaren hebben we in de regio Rijn-Main een substantiële groei van dierenbezitters geconstateerd. Met Maintier,de nieuwe publieksbeurs voor de huisdierenbranche, bieden we de detaillisten in deze sector een prima platform om nieuwe contacten op te doen."

Maintier is het enige event in de regio Rijn-Main die het hele spectrum van de huisdierenbranche beslaat, er zullen dus ook allerlei soorten dieren aanwezig zijn. Van honden, katten en knaagdieren tot terraria en aquaria. Aanwezige productgroepen zijn onder meer voer, behuizing en accessoires voor alle soorten huisdieren, maar ook alle diensten voor huisdieren, zoals hondentrimmers, hondenuitlaatservices en oppascentrales voor dieren. Daarnaast valt er op de beurs van alles te beleven, zoals shows, sporten met dieren en workshops. Maintier richt zich op bezoekers van alle leeftijden; niet alleen mensen die al een huisdier hebben, maar juist ook mensen die overwegen een huisdier te nemen.

Ook voor de Azialtische markt lanceert Messe Frankfurt een nieuwe huisdierenbeurs. Van 25 tot 28 augustus 2011 zal in Chiba, nabij Tokyo, de eerste Interpets plaatsvinden.De beurs wordt georganiseerd door Mesago Messe Frankfurt Corp, de Japanse zusterorganisatie van Messe Frankfurt. Interpets wordt een vakbeurs, maar zal ook een paar dagen geopend zijn voor publiek. Net als in Duitsland groeit de huisdierenmarkt al jaren gestaag door. In Japan is één op de twee huishoudens in het bezit van een huisdier, in Duitsland is dat één op de drie. En worden dieren in Duitsland nog gezien als dieren, in Japan hebben ze bijna dezelfde status als de ander gezinsleden. In 2009 was Duitsland nummer vijf als het ging om grootste markt voor huisdierenbenodigdheden, met een totale omzat van 3.6 biljoen euro – een groei van 2,2 procent ten opzichte van 2008.  

Meer info: www.maintier.messefrankfurt.com