Beurzen

Leads verzamelen in vijf stappen

Gaan jullie voor zoveel mogelijk leads? Leads verzamelen op beurzen vraagt om een gedegen voorbereiding. De volgende vijf stappen brengen je een optimaal resultaat.

Begin bij het bepalen van het einddoel. Hoeveel leads zou je kunnen behalen op deze beurs. Maak een inschatting van de bezoekersaantallen en het aandeel voor jullie interessante prospects daarin. Kijk terug op (en registreer dus) eerdere beurservaringen. Ga natuurlijk wel elke keer voor een nieuw record.

Welke informatie wil je minimaal hebben. Kies voor relevante gegevens. Heb je echt alle contactgegevens nodig van iemand? Bij vakbeurzen is het waarschijnlijk interessanter om te weten welke behoefte of vraag er leeft bij de betreffende persoon of wanneer er een nieuwe investering staat gepland. Voeg standaard een (vrij) veld ‘vervolgactie’ toe om gedane toezeggingen op de beurs te kunnen opvolgen.

Bepaal hoe je de gewenste informatie gaat verzamelen. Hoeveel mensen heb je nodig om iedereen aan te kunnen spreken? Zoek hulp als de aanvoer van beursbezoekers te groot is om te behappen door jouw standteam. Zet specialisten, een actie of een activiteit in om snel de prospects te kunnen selecteren. Gebruik badgescanners voor het snel registreren van contactgegevens en aanvullende vragen.

Zorg voor een geïntegreerd systeem. Vraag aan de beursorganisator welke bezoekersinformatie beschikbaar is en hoe je die kunt koppelen aan jullie eigen registratiesysteem. Zorg dat de informatie die je op de beurs verzamelt kunt importeren in jullie eigen crm-database. Beide zorgen voor een efficiënte intake en verwerking van de leadgegevens.

Regel vooraf de opvolging van de leads. Leads zijn bederfelijke waar. Hoe langer je ze ongebruikt laat, hoe minder de waarde. Bepaal daarom vooraf hoe jullie (en wie) de leads direct na de beurs gaan opvolgen.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief