Beurzen

Laat uw lead niet liggen

Terug van de beurs liggen de stapels achterstallig werk al weer voor u klaar. En dat terwijl die paar beursdagen veel energie van u en uw beursmedewerkers hebben gevergd. Mocht het u allen al lukken om met gezwinde spoed het normale werk weer op orde te krijgen, dan is nog de kans groot dat opvolging van de op de beurs verzamelde leads laat of niet plaatsvindt. Een eenvoudig driestappenplan zorgt ervoor dat uw leads die opvolging krijgen die ze verdienen.

 

Terug van de beurs liggen de stapels achterstallig werk al weer voor u klaar. En dat terwijl die paar beursdagen veel energie van u en uw beursmedewerkers hebben gevergd. Mocht het u allen al lukken om met gezwinde spoed het normale werk weer op orde te krijgen, dan is nog de kans groot dat opvolging van de op de beurs verzamelde leads laat of niet plaatsvindt. Een eenvoudig driestappenplan zorgt ervoor dat uw leads die opvolging krijgen die ze verdienen.

Stap één: Wees voorbereid
Bedenk vooraf in welke groepen u uw leads kunt verdelen en wat de informatiebehoefte zal zijn van elke groep. Zorg dat u deze informatie voor de beurs al klaar heeft liggen. Dat kan een uitgebreid informatiepakket zijn over uw bedrijf, maar ook een eenvoudig bedankmailtje met een uitnodiging voor een vervolggesprek. Hierdoor zal de opvolging na de beurs minder tijd vergen. Ook zal de kwaliteit van de teksten beter zijn, omdat u ze niet onder tijdsdruk hoeft te bedenken.

Stap twee: Benoem een leadmanager

Visitekaartjes of leadformulieren verdwijnen vaak in laden, binnenzakken of dozen met beursmaterialen. Wijs daarom een leadmanager aan. Elke verzamelde lead moet naar deze persoon en die is verantwoordelijk (en vrijgemaakt) voor een snelle opvolging.


Stap drie: Bel op

De snelle opvolging biedt u de gelegenheid om uw andere werk op orde te krijgen, maar bel uw beursbezoeker daarna wel op. Vraag of de verstuurde informatie naar wens is en probeer uit te vinden hoe interessant deze lead werkelijk is.

(Uit: Expovisie zomer 2002)

Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief