Kop- of themastand? | Expovisie

Kop- of themastand?

De stand is één van de communicatiemiddelen rondom de beursdeelname. Daarom is het belangrijk om te weten welk soort stand bij uw presentatie past. Kies maar uit:

De stand is één van de communicatiemiddelen rondom de beursdeelname. Daarom is het belangrijk om te weten welk soort stand bij uw presentatie past. Kies maar uit:

 

– Wand- of tussenstand Vaak een generale stand die wordt aangeboden door de organisator. De stand bestaat uit een achterwand, twee zijwanden, een frieslijst (voor de bedrijfsnaam) en eventueel een berghokje.

– Doorloopstand Een tussenstand waarbij de achterwand ontbreekt, waardoor de stand aan twee gangpaden grenst.

– Hoekstand Deze stand staat of op een kruising van twee gangpaden of op een hoek van een gangpad en is aan twee zijden open. Geschikt voor open presentaties.

– Kopstand Staat aan het begin van een rij stands en heeft drie aangrenzende looppaden. Een kopstand heeft een hoge attentiewaarde en bereikbaarheid.

– Eilandstand Heeft een optimale aandachtswaarde door vier aangrenzende looppaden. De stand heeft aan alle zijden een open karakter en fungeert vaak als blikvanger op strategische punten in de beurshal.

– Presentatie of etalagestand Ziet eruit als een etalage en leent zich goed voor demonstraties. Er is vaak sprake van directe verkoop of sampling, zoals op de Huishoudbeurs veel voorkomt.

– Hospitalitystand Deze stand is voorzien van veel zitmogelijkheden en is geschikt voor gesprekken met nieuwe en bestaande relaties.

– Communicatiestand Hier ligt de nadruk op het uitwisselen van informatie en het leggen van contacten. Gesprekken zijn toegespitst op een toelichting op een product of dienst.

– Themastand De boodschap van de exposant kun je als het ware door de regels heen lezen. Beleving is hier een sleutelbegrip.