Koerswijziging Fresh Rotterdam slaat aan | Expovisie

Koerswijziging Fresh Rotterdam slaat aan

Het nieuwe vakpodium Fresh Rotterdam, dat van 10 t/m 12 september in Ahoy Rotterdam plaatsvond, is zeer enthousiast ontvangen door zowel exposanten als bezoekers. Fresh Rotterdam is de paraplunaam voor twee vakbeurzen, enerzijds InnoFresh voor alle aanbieders van versproducten en anderzijds FreshTec voor alle aanbieders van technieken en systemen om de versproducten te kunnen ontwikkelen en vermarkten. Voor het eerst waren ook aanbieders van vlees, zuivel en broodproducten op de beurs te vinden, hetgeen resulteerde in een grotere diversiteit aan bezoekers. Van slager tot groenteboer en van retailers tot maaltijdproducenten, waarbij het aantal vertegenwoordigers uit het horeca- en foodservicesegment opmerkelijk hoog was. In totaal passeerden 9.126 bezoekers de poorten van Ahoy Rotterdam Het nieuwe vakpodium Fresh Rotterdam, dat van 10 t/m 12 september in Ahoy Rotterdam plaatsvond, is zeer enthousiast ontvangen door zowel exposanten als bezoekers. Fresh Rotterdam is de paraplunaam voor twee vakbeurzen, enerzijds InnoFresh voor alle aanbieders van versproducten en anderzijds FreshTec voor alle aanbieders van technieken en systemen om de versproducten te kunnen ontwikkelen en vermarkten. Voor het eerst waren ook aanbieders van vlees, zuivel en broodproducten op de beurs te vinden, hetgeen resulteerde in een grotere diversiteit aan bezoekers. Van slager tot groenteboer en van retailers tot maaltijdproducenten, waarbij het aantal vertegenwoordigers uit het horeca- en foodservicesegment opmerkelijk hoog was. In totaal passeerden 9.126 bezoekers de poorten van Ahoy Rotterdam
Van alle bezoekers gaf 58 % aan een beslissende functie bij inkoop en/of investeringen te hebben. Er werden dan ook goede zaken gedaan. Piet Koemans General Manager Gendata b.v.: “Het is de eerste keer dat we meedoen en we hebben binnen twee dagen al meer dan 50 leads. We komen zeker terug.” Ook vanuit de bezoekers veel positieve reacties: “Ik ben aangenaam verrast over het aanbod op Fresh Rotterdam. De segmentatie is heel overzichtelijk en de sfeer is prima.” Aldus Ton Kerssens, professioneel slager.  RandprogammaTijdens Fresh Rotterdam stonden diverse randactiviteiten op het programma. Zo kon de bezoeker zich op vier themapaviljoens laten bijpraten over uiteenlopende versonderwerpen en op het Innovatieplein een recordaantal noviteiten bekijken. Tijdens de beurs zijn verder verschillende awards uitgereikt. Natasja Kruts ontving de prijs voor “Beste groenteman van Nederland” categorie ambulante handel en Eet-Idee Koot ging er met dezelfde prijs voor de gevestigde handel vandoor. Tevens werd duidelijk welke supermarktketens volgens de consument de beste versafdelingen bezitten. Jumbo kreeg de hoogste waardering als het gaat om de beste versafdeling. C1000 heeft de beste vleesafdeling. Albert Heijn is het best in agf en Jan Linders mag zich de beste bakker onder de supermarkten noemen.

 De beursorganisatie ziet deze editie als prima uitgangspunt om het nationale vakpodium voor vers en innovatie verder uit te bouwen. De volgende Fresh Rotterdam vindt plaats van 21 tot en met 23 september 2009 in Ahoy Rotterdam.
Meer informatie: www.freshrotterdam.nl