Kleine Fabriek groter dan ooit | Expovisie

Kleine Fabriek groter dan ooit

Kindermodevakbeurs Kleine Fabriek was afgelopen weekend groter dan ooit. Meer dan 420 labels showden hun wintercollecties 08/09 in de Rai in Amsterdam. Ook Just Kidz zette het succes van de eerste editie door.
Kindermodevakbeurs Kleine Fabriek was afgelopen weekend groter dan ooit. Meer dan 420 labels showden hun wintercollecties 08/09 in de Rai in Amsterdam. Ook Just Kidz zette het succes van de eerste editie door.

De Kleine Fabriek is meer dan tevreden na de eerste dag. Met veel buitenlandse merken wordt de beurs steeds internationaler. Na dag 1 telde de organisatie al zo’n 3000 bezoekers. Vooral het aantal buitenlandse bezoekers was opvallend groter dan vorige edities. Veronique de Weichs van Kleine Fabriek: “Er zijn vooral veel Duitsers en Belgen, maar ook Griekenland, Zwitserland, Israël en zelfs Korea zijn vertegenwoordigd.” Er was voor detaillisten weer genoeg om inspiratie op te doen. Trends voor de komende winter zijn onder meer donkere denims, de slimfit blijft en komt er ook vooral voor jongetjes en de winterjassen zijn veelvuldig voorzien van een bontkraag. Kleuren zijn paars, donkerblauw en grijs. Als accent worden felle neonkleuren gebruikt.

Just Kidz gokt op een totaal van 2000 bezoekers tegenover 1100, de vorige keer. De opzet bleef deze tweede editie van de beurs voor het laag-en middensegment hetzelfde, maar er was wel een flinke uitbreiding. Met 1300 m2 beursvloer is er 40 % meer ruimte. Grote nieuwkomers op Just Kids waren Mexx Youth, S.Oliver, Villa Happ en de Euretco-merken Babyface en Locker. Het kleurbeeld op de beursvloer was vooral zwart en grijs, met als accentkleuren groen en paars. De natuur, met het platteland en het bos als inspiratie, is een thema dat veel te zien was bij de merken. Veel gespotte items waren bomberjacks en ballonrokjes met leggings en zelfs jeans met hogere taille voor meisjes.