Kindermodebeurs van Bread & Butter gaat niet door | Expovisie

Kindermodebeurs van Bread & Butter gaat niet door

Kids Camp, de vakbeurs voor kindermode die in juli 2010 met succes werd gelanceerd als onderdeel van Bread & Butter in Berlijn, krijgt geen vervolg. Hoofdreden is dat het aantal inschrijvingen tegenvalt.De geplande data voor de januari-editie vielen samen met die van Pitti Bimbo in Florence, de grootste vakbeurs voor kindermode van dit moment. "Dat was niet slim", zegt beursdirecteur Karl-Heinz Müller. Het is niet voor het eerst dat Bread & Butter een kindermodebeurs van de grond probeert te krijgen. In januari 2006 werd een eerste poging ondernomen die ook geen lang leven beschoren was.

Kids Camp ging afgelopen zomer van start met 45 exposanten in een circustent bij de (voormalige) luchthaven Tempelhof waar Bread & Butter plaatsvond. Onder de deelnemers waren merken als Custo Growing, Desigual, Diesel Kid, Tommy Hilfiger, Pepe Jeans Junior en Replay & Sons. Hoewel de eerste editie goed werd ontvangen, is het de organisatie niet gelukt het aantal exposanten voor de tweede editie fors te laten groeien. Tot nu toe hebben zich slechts veertig merken ingeschreven. Een aantal exposanten is teruggekeerd, zo wordt in het persbericht gemeld, maar ”diverse belangrijke merken hebben nog niet bevestigd of afgezegd”.

"Ondanks deze annulering wil ik de kindermode niet de rug toekeren," zegt Müller, "Ik wil er aan blijven werken, ik geloof nog steeds in het project. De huidige kindermodebeurzen in Duitsland zijn vooral nationaal of regionaal geörienteerd en meer gericht op ”infotainment”. Ik denk dat het hoog tijd is voor een internationaal evenement voor kindermode dat ”business and pleasure” combineert." De organisatie gaat begin december met de branche in gesprek om nieuwe mogelijkheden voor zo”n event te onderzoeken.

Info: www.breadandbutter.com

Bron: Fashion United (www.fashionunited.nl)