Kind + Jugend groeit | Expovisie

Kind + Jugend groeit

De Keulse beurs Kind + Jugend die plaatsvond van 20 tot en met 23 september heeft dit jaar 24.700 bezoekers uit 123 landen aangetrokken. Dat is tien procent meer dan in 2017.  Ook was het aantal uit het buitenland afkomstige bezoekers omhoog gegaan, evenals  de internationale inbreng van de exposanten op de beurs voor baby- en kinderbenodigdheden gegroeid is met leveranciers uit 49 landen.

Competitieprogramma

De presentaties van nieuwe trends en producten werd ondersteund door een stevig competitieprogramma met awards en er waren verschillende lezingen te volgen. “Visitors appreciate not only the goal-oriented business atmosphere with direct contacts, but also allow themselves to be inspired by the innovations and trends presented by the exhibitors each year in Cologne. This special quality, both as a business platform and as the central innovation hub and trend barometer, is only offered by Kind + Jugend,” aldus Katharina Hamma, coo van Koelnmesse.

Satellietbeurzen

Het aantal bedrijven dat  vertegenwoordigd was op Kind + Jugend 2018 kwam uit op 1.217 , waarvan 86 procent buitenlandse ondernemingen waren. Bedrijven uit Brazilië en Uruguay maken voor het eerst hun opwachting op de beurs. Tegelijkertijd zijn Duitse exposanten voor het eerst actief op satellietbeurzen van Kind + Jugend in Brazilië en China. De satelliet evenementen zijn onderdeel van de internationaal georiënteerde strategieën van Koelnmesse.

Gerald Böse, directeur en ceo van Koelnmesse: “Satellite events such as the Pueri Expo in Brazil and China Kids Expo are perfect platforms for passing on and expanding our expertise. China Kids Expo (16-18 October 2018) − with the slogan “Inspired by Kind + Jugend” − has already become the leading B2B event for children’s products in Asia.”