Johannes van Bentum, hoofdredacteur van Vastgoedmarkt.nl neemt deel aan Provada | Expovisie
Vastgoedmarkt-hoofdredacteur Johannes van Bentum als talkshowhost tijdens Provada 2017

Johannes van Bentum, hoofdredacteur van Vastgoedmarkt.nl neemt deel aan Provada

Wat drijft een marketing manager, een lijnmanager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de exposant aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de vijfde  editie spreken we Johannes van Bentum. Hij neemt deel aan Provada in RAI Amsterdam.

U staat komende week op Provada met Vastgoedmarkt. Waarom gekozen voor deelname aan deze beurs?

“De Provada is de enige serieuze beurs in Nederland voor professionals werkzaam in de vastgoedsector. Door deelname aan deze beurs maken wij persoonlijk contact met de kern van onze doelgroep: 25.000 ambitieuze vastgoedprofessionals.”

Hoe belangrijk is deze beurs voor u binnen de totale marketingstrategie?

“Zeer belangrijk. Tijdens de beurs zetten wij het merk Vastgoedmarkt flink op de kaart met elke dag een talkshow van een half uur (met koffie en croissant) voor de vroege beursvogels die voor de rolluiken staan te wachten tot de beurs open gaat. Overdag hebben wij een vol programma in onze stand waarin partners als Amsterdam, Rotterdam en Overijssel de actuele vastgoedopgave binnen hun grenzen schetsen en waarop architecten en gebiedsontwikkelaars direct kunnen pitchen. Daarnaast reiken wij samen met partners twee prijzen uit: de funda in business / Vastgoedmarkt Young Talent Award en de Steden in Beweging (StiB) Award voor het ontwikkelproject met de grootste impact – in positieve zin – voor zijn omgeving.”

Wat zijn de speerpunten voor deze beursdeelname? Wat is dus de belangrijkste boodschap die u wilt overbrengen?

“Het benadrukken van het marktleiderschap van Vastgoedmarkt als dagelijkse bron van direct toe te passen vakinformatie voor iedereen die actief is in commercieel vastgoed als kantoren, winkels, bedrijfsruimten en woningportefeuilles.”

Hoe zien we dat terug in het beursconcept? (uitnodigingen, standbouw, visuals, giveaways, standpersoneel….)

“De communicatie over het programma van Vastgoedmarkt tijdens de beurs start twee maanden tevoren, waarbij wij de probleemstellingen van Amsterdam, Rotterdam en Overijssel al in kaart brengen. De stand is volledig gericht op kennisoverdracht, met een groot theater, mini-informatiestands van prominente architecten en toeleveranciers en de woonkeuken waarin Overijssel samen met vastgoedpartijen recepten voor verandering beproeft.  De stand is al van ver te zien door de grote ballon met het logo die erboven hangt. De stand is permanent bemand, onder andere door een redacteur die permanent klaar staat om het nieuws van vastgoedpartijen te verwerken tot nieuwsberichten voor onze nieuwsbrief, die gedurende de beurs 3x per dag verschijnt.”

Wat zijn uw verwachtingen/targets voor deze beurs?

“In drie dagen willen wij duizenden exemplaren van onze Provada-special persoonlijk overhandigen aan vastgoedprofessionals die ons merk nog niet van nabij kennen, zo’n gemiddeld 100 beursbezoekers trekken voor de verschillende sessies die in ons theater over uiteenlopende onderwerpen worden gehouden. En minimaal 500 luisteraars voor de ontbijtshows, waarvan het de geluidsopname ook als podcast wordt verspreid.”