JMT wint Lean & Green Award | Expovisie

JMT wint Lean & Green Award

Samen met 57 andere toonaangevende bedrijven ontving JMT International op 10 november de Lean & Green Award uit handen van minister Schultz van Haegen. De prijs wordt toegekend aan logistieke bedrijven die zich op het gebied van duurzame logistiek en reductie van de CO2-uitstoot positief onderscheiden. JMT International mag zich als eerste bedrijf in de evenementenbranche bij deze zogenaamde 'duurzame koplopers in de logistiek' scharen.“Onze kernactiviteit is verhuur van meubilair en tapijt", zegt Jean-Pierre Brouwers (links op de foto), algemeen directeur bij JMT International. "Door het hiermee gepaard gaande hergebruik hebben we al een vrij duurzame bedrijfsvoering. Maar ook voor de bijbehorende services zoals transport zetten we ons nu extra actief in om de impact op milieu en klimaat zo veel mogelijk te beperken. Daarbij gaan efficiĆ«ntieverbetering en CO2-reductie hand in hand. De Lean and Green award onderstreept dat we hiermee op de goede weg zijn."

Het Programma Duurzame Logistiek ondersteunt in 2012 250 koplopende bedrijven op het gebied van duurzame logistiek, die hun CO2 uitstoot in vijf jaar met meer dan twintig procent reduceren. Het toekennen van de Lean & Green Award gebeurt op basis van een schriftelijk plan waarin concrete CO2-doelstellingen voor 2012-2015 zijn vastgelegd en kritische prestatie-indicatoren zijn bepaald. Dit plan wordt getoetst door TNO en Connekt. Tot de koplopers van Lean and Green  behoren ook bedrijven als Heineken Nederland, Coca-Cola, DB Schenker, C&A, , Douwe Egberts, HEMA, Sara Lee BelgiĆ«, TNT express, V&D, Van Gansewinkel groep, Suiker Unie, DeliXL en Heinz..

JMT verhuurt al bijna dertig jaar meubilair en vloerbedekking in de Europese markt van beurzen, evenementen en congressen.