Jaarbeurs neemt merk Computable over van De Persgroep | Expovisie

Jaarbeurs neemt merk Computable over van De Persgroep

Jaarbeurs heeft het merk Computable overgenomen van De Persgroep. Met deze overname wil het beursbedrijf de online positie in de zakelijke IT markt versterken.

Volgens Henk Broeders, directievoorzitter van Jaarbeurs, past de overname duidelijk binnen de strategie van het bedrijf. Broeders: 'Jaarbeurs is er voor ondernemend Nederland in al haar verschijningsvormen. We verbinden mensen en markten en zetten hiermee letterlijk handel in beweging. Het is dan ook logisch dat we onze klanten, 365 dagen per jaar, meerdere kanalen bieden om met hun klanten in contact te komen.'

Exact een jaar na de overname van Marqit.nl heeft Jaarbeurs hiermee opnieuw een overname in het IT segment gerealiseerd. Bart Strijker, verantwoordelijk voor de digitale strategie en de online merken: "Wij binden communities en zijn van mening dat digitaal verbinden de basis is voor fysiek verbinden (beurzen, events). Met Marqit, onze IT-beurzen en nu Computable kunnen wij het gehele jaar door de dialoog voeren met onze klanten en bezoekers in het IT segment. Dit gaat met de toevoeging van het merk Computable een versnelling krijgen. Ik ben dan ook erg blij met deze logische volgende stap in de transitie van Jaarbeurs".

Computable past in een sterk gedreven B2B georiƫnteerde organisatie. Voor De Persgroep aanleiding om na een strategische heroverweging Computable elders te willen onderbrengen. Sander van den Hout, directeur automotive & technology bij De Persgroep: "Jaarbeurs met haar nieuwe koers heeft reeds vele sterke merken en producten binnen het IT segment. Met Marqit en de diverse IT beurzen voor professionele en verticale markten past Computable hier uitstekend bij. Dit ijzersterke merk krijgt zo de aandacht die het verdient."

Marc van Breda, Bart Strijker, Frits Campagne, Sander van den Hout en Roderick Wijsmuller

Marc van Breda, Bart Strijker, Frits Campagne, Sander van den Hout en Roderick Wijsmuller