Jaarbeurs en Beauty Trade Professionals beëindigen samenwerking beautybeurzen | Expovisie

Jaarbeurs en Beauty Trade Professionals beëindigen samenwerking beautybeurzen

Jaarbeurs Utrecht heeft na 23 jaar de samenwerking met Beauty Trade Professionals (BTP) beëindigd. Beide organisaties werkten sinds begin jaren 90 gezamenlijk aan de halfjaarlijkse beautybeurzen Beauty Trade special en Beauty Salon dimensions. Jaarbeurs zal in het najaar op zaterdag 12 en zondag 13 september, zelfstandig het Beautyspot.nl live edition 2015 event gaan organiseren.De laatste jaren is de markt, mede door de opkomst van internet en toenemende branchevervaging, sterk veranderd. Jaarbeurs” visie hoe hier op in te spelen verschilt hierin fundamenteel van die van de BTP. Aangezien het exploitatierisico van beide titels volledig bij Jaarbeurs lag, heeft deze ervoor gekozen haar eigen koers te gaan varen. Daarin past een centrale positie van het online platform Beautyspot.nl dat inmiddels ruim 35.000 bezoekers per maand trekt en onlangs werd uitgebreid met een kwartaaluitgave in print en een live editie als opvolger van Beauty Salon dimension in het najaar.

 rn

Onvermijdelijke stap

rnSegmentmanager Zorg & Personal Care Desirée Verdijk-Pet van Jaarbeurs betreurt de gang van zaken, maar geeft aan dat dit een onvermijdelijke stap was. “We hebben intensief overleg gehad met de BTP waarna wij noodgedwongen moesten besluiten Beauty Salon dimensions te stoppen en met Beautyspot.nl live edition een nieuw fris en toekomstbestendig beursconcept te lanceren. BTP kon het concept van Beauty Salon dimensions echter uiteindelijk niet loslaten. In goed onderling overleg hebben partijen ultimo besloten dat Jaarbeurs doorgaat met Beautyspot.nl live edition. Deze vindt dit najaar plaats op 12 en 13 september. De Beauty Trade special is in handen van de BTP.